هاشمی رفسنجانی گفت می‌توان با 20 درصد از نقدینگی موجود در کشور به اقتصاد رونق داد.

به گزارش مشرق، وی در دیدار جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه رسانه و صنعت، به موضوع افزایش 900 هزار [1017] میلیاردی نقدینگی کشور و معمای محل نگهداری و مصرف آنان پرداخت و گفت: اگر 20 درصد این نقدینگی‌ها برای تأمین نیازهای واحدهای تولیدی تعطیل شده برگردند، علاوه بر برگشت رونق به اقتصاد، مشکل بیکاری جوانان تحصیل کرده، مخصوصاً کارگران بیکار شده را حل می‌کند که معضل بسیار خطرناک برای جوانان، خانواده‌ها و جامعه شده است.
 
پیش از هاشمی، کارشناسان اقتصادی بارها خطاب به دولتمردان عنوان کرده‌اند که با به خدمت گرفتن ظرفیت 2/5 برابر شده نقدینگی می‌توان رونق اقتصادی ایجاد کرد، حتی برخی حامیان دولت نظیر احمد خرم معتقدند به واسطه بخش‌هایی نظیر مسکن مهر می‌توان نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال سوق داد.
 
هاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفته است «عقلای قوم کم‌کم دارند متوجه می‌شوند که سوراخ کردن کشتی انقلاب همه را غرق می‌کند. البته من مأیوس نیستم، چون بنیان اصلی کار آگاهی مردم است که می‌فهمند علل این مسایل و عقب‌ماندگی‌های کشور چیست.»
 
آنچه در مقایسه با این اظهار نظر عجیب است رفتار هاشمی در ماجرای فتنه و آشوب 88 و در قبال جریان ضد انقلابی است که به قصد انهدام اصل اسلام و انقلاب و نظام به میدان آمده بود و متأسفانه مورد حمایت آقای هاشمی قرار گرفت. شعار آنها این بود «اصل نظام نشانه است».
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس