کد خبر 598305
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

رئیس سرویس جاسوسی آلمان احتمال وقوع حملات تروریستی در آلمان را تایید کرد. این سرویس، اطلاعاتی از ورود 17 داعشی به نام "پناهجو" را به اروپا دریافت کرده است.

 به گزارش مشرق، هانس گورگ ماسن، رئیس آژانس اطلاعات داخلی آلمان در مصاحبه با فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گفت، بزرگترین تهدید علیه امنیت آلمان احتمال وقوع حملات تروریستی مشابه تیراندازی و بمب‌گذاری هفته گذشته در استانبول است.  

این مقام تاکید کرد: نمی‌توانیم وقوع حملاتی مشابه آنچه را در استانبول روی داد در کشورمان رد کنیم. سرویس‌های ویژه آلمان اطلاعاتی درباره ورود دست‌کم 17 داعشی به اتحادیه اروپا در پوشش پناهجو دریافت کرده است. مدارک محکمی مبنی بر ورود این افراد وجود دارد.  

رئیس سرویس جاسوسی آلمان افزود: داعشی‌ها اخیرا متحمل شکست‌های نظامی در خاورمیانه شده‌اند اما این تحولات رویکرد افرادی که قصد ورود به اروپا را دارند، تغییر نداده است. حملات در اروپا اهمیت ویژه‌ای برای رهبران داعش دارد و از آن به عنوان ابزاری استفاده می‌شود تا به حامیانشان نشان دهند "ما هنوز اینجا هستیم."

ماسن ماه ژوئن به رویترز گفته بود که آلمان در سطح بالای هشدار حملات قرار دارد. سرویس اطلاعات آلمان (BfV) هم مانورهایی برای افزایش آمادگی برگزار کرد و گفته می‌شود که تاکنون چندین حمله پیشگیری شده است.

200 هزار مهاجر و پناهجو از ژانویه وارد آلمان شده‌اند و طی یکسال گذشته شمار مهاجرانی که وارد شدند، از یک میلیون تن گذشته است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس