یکی از فرماندهان ارشد ناتو تأکید کرد، در حال حاضر روسیه به هیچ عنوان تهدیدی برای غرب نیست چرا که در هیچ یک از اسناد اطلاعاتی و ارزیابی‌های انجام شده، چنین تهدیدی تأیید نشده است.

به گزارش مشرق، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) زیرساخت‌های نظامی خود در شرق اروپا به ویژه منطقه حوزه بالتیک را به شدت افزایش داده است و بهانه اصلی این افزایش قوای نظامی را نیز «تهدید روسیه» عنوان کرده است. اما یکی از فرماندهان عالیرتبه این سازمان تأکید کرده است که غرب هیچ دلیلی ندارد که به این نتیجه برسد مسکو نیت حمله به همسایگانش را در سر می‌پروراند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، ناتو روز سه‌شنبه با استقرار «4 گردان چند ملیتی»‌ در لتونی، لیتوانی، استونی و لهستان و بر مبنایی دوره‌ای موافقت کرد. «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز اعلام کرد که این نیروها برای نشان دادن تعهد ناتو به «ادامه حفاظت و دفاع از تمامی متحدان این پیمان در مقابله با تهدیدات ناشی از هر سو» ضروری است.

در شرایطی که ناتو به متهم کردن علنی روسیه به انجام اقدامات تهاجمی ادامه می‌دهد، برخی از مقامات غربی نیز اعلام کرده‌اند که این احتمال وجود دارد که اقدامات ناتو در تقویت قوای خود در منطقه شرقی اروپا بیش از پیش نیز افزایش یابد.

با این وجود، «پیتر پاول» رئیس کمیته نظامی ناتو در گفت‌وگو با خبرنگاران تأیید کرده که استقرار نیروهای بیشتر در منطقه شرقی اروپا مورد نیاز نیست و روسیه در عمل اصلا تهدیدی برای غرب به شمار نمی‌آید.

این مقام نظامی ارشد ناتو افزود: هدف ناتو ایجاد یک سد نظامی علیه تهاجمات روسیه نیست چرا که اصلا چنین تهاجمی در دستور کار نیست و هیچ یک از اسناد اطلاعاتی و ارزیابی های اطلاعاتی انجام شده چنین امری را تأیید نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس