کد خبر 593435
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه اروپا امروز در شرایطی نیست که با تهدیدات خارجی مقابله کند خواستار افزایش قابل توجه بودجه نظامی آلمان و نزدیک شدن آن به بودجه نظامی آمریکا شد.

 به گزارش مشرق، به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در یک نشست اقتصادی در حزب دموکرات مسیحی از توافق بحث برانگیز ائتلاف بزرگ برای اصلاح مالیات بر ارث دفاع کرد.

مرکل همچنین در بخش دیگری از سخنانش خواستار افزایش قابل توجه بودجه نظامی آلمان شده و گفت: اتحادیه اروپا امروزه در شرایطی نیست که علیه تهدیدات خارجی از خود دفاع کند. بنابراین نه تنها اتحاد دو سوی آتلانتیک مهم است باید آلمان و آمریکا در زمینه هزینه های دفاعی به هم نزدیک شوند.

صدر اعظم آلمان گفت: آلمان حدود 1.2 درصد تولید ناخالص ملی خود را در زمینه دفاعی هزینه می کند اما ایالات متحده آمریکا حدود 3.4 درصد را در این راستا هزینه می کند. این در دراز مدت خوب نخواهد بود که ما بگوییم، امیدواریم و انتظار داریم که دیگران خدمات دفاعی را برای ما متقبل شوند.

مرکل چند هفته پیش نیز به این مسئله اشاره کرده بود که آلمان باید در زمینه نظامی بیشتر هزینه کند. این موضوع همچنین در نشست ناتو در ورشو که اوایل جولای برگزار می شود مطرح خواهد شد.

آلمان به عنوان یک کشور مهم عضو ناتو هدف بودجه دفاعی 2 درصد تولید ناخالص ملی را مد نظر قرار داده بود که البته در سال های اخیر این بودجه از 1.4 به 1.2 درصد کاهش پیدا کرده است.

مرکل همچنین به مسئله پناهندگان اشاره کرده و اظهار داشت: در زمینه سیاست مهاجرت اروپایی در آینده مسئله آفریقا بزرگترین چالش را برای اتحادیه اروپا به نمایش می گذارد. مشکلات با عراق و سوریه  را می توان در زمان قابل پیش بینی حل کرد. در آفریقا رشد قابل توجه جمعیت وجود دارد در حالی که در بسیاری بخش ها توسعه اقتصادی کافی وجود ندارد. ما باید به صورت مرکزی به مسئله آفریقا بپردازیم، در غیر این صورت نمی توانیم مسئله مهاجرت را در آینده کنترل کنیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس