کد خبر 588318
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

بانکی ها که در چند هفته گذشته سه جلسه درباره موضوعات صنفی داشته اند ظاهراً به جمع بندی نهایی برای نرخ سود نرسیده اند ولی در این بین بانک پاسارگاد اقدام به کاهش سود سپرده های خود کرده است.

به گزارش مشرق، کاهش نرخ سود بانکی که چند هفته ایست بار دیگر نقل محافل بانکی شده ظاهراً در یکی دو بانک خصوصی اجرایی شده است.بنا بود بانکداران با توافق یکدیگر نرخ سود بانکی را همراستا با نرخ تورم کاهش دهند؛ این موضوع خواسته مردان ارشد اقتصادی کشور از جمله وزیر امور اقتصادی و دارایی هم است.کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از نظام بانکی حکایت از آن دارد که تا کنون سه جلسه بین بانک های دولتی و خصوصی برای کاهش نرخ سود بانکی برگزار شده است ولی مشخص نیست که جمع بندی این جلسات چه بوده است.

یکی از مدیران عامل بانکها می گوید در این جلسات تمام موضوعات صنفی بانک ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته که یکی از این موضوعات تغییر نرخ سود بانکی است.

پیش از این عبدالناصر همتی مدیرعامل وقت بانک ملی از برنامه بانکی ها برای کاهش نرخ سود به 15 یا 16 درصد خبر داده بود. گفتنی است براساس توافق قبلی بانکها و با مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود بانکی از اسفند 94 معادل 18 درصد تعیین شده بود.

اما در کش و قوس تصمیم گیری بانکی ها برای کاهش نرخ سود بانکی، با خبر شدیم بانک پاسارگاد در کاهش سود بانکی پیش قدم شده و از امروز 23 خردادماه نرخ سود سپرده های خود را به 16 درصد رسانده است.

همچنین خبرهای دیگر حکایت از آن دارد که احتمالاً‌ این تصمیم به زودی در سایر بانک های دولتی و خصوصی اجرایی خواهد شد.

اقدام بانک پاسارگاد در خصوص کاهش نرخ سود بانکی، این احتمال را پررنگ می کند که ظاهراً در این سه جلسه بانک های دولتی و خصوصی تمام بانک ها به تصمیم واحد برای کاهش نرخ سود نرسیده اند. یا حداقل یکی دو بانک در این تصمیم گیری سنگ اندازی کرده اند.

گفتنی است، نرخ سود سپرده‌های بانکی از اول اسفند 94 با توافق بانکی‌ها و مصوبه شورای پول و اعتبار از 20 درصد به 18 درصد و نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای از 21 به 20 و تسهیلات مشارکتی از 24 به 22 درصد کاهش یافت.

خبرنگار تسنیم در تلاش برای تماس با مدیران عامل بانک هاست تا تصمیم های احتمالی در خصوص نرخ سود را به اطلاع مردم برساند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    وقتی سود وامها رو کم کردند اونوقت بگو خبر خوش
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    در اویل انقلاب میگفتند انقلاب مستضعفین بر مستکبرین و پابرهنه ها بر مستکبرین حالا نمدانم چه شد مستضعفین مستکبر شدن وپا برهنه ها کفش پوشیدن همه چیز در هم وبر هم شد ما هم که قبلا کفش داشتیم پا برهنه شدیم سر در نمیارم چندین سال است گیجم راستی چی شده ...ها
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    همون اول انقلاب گفته شد تا وقتی مردم در صحنه باشند انقلاب اسیب نمی بینه...همون اول انقلاب گفته شد نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیافتد...خوب چه شد!؟ بیشترش تقصیر خود مردم هست.
  • مخمد ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    کاسبی که تعطیل شده ... رکود تو همه زمینه ها داره کمر ملتو میشکنه ... حالا ملت برای یه لقمه نون پولشونو کذاشتن تو بانک برای چندرغاز درآمد ... بانک راضی مشتری راضی ... به شما چه !!! حالا بیا همین یه آب باریکه و نون خشک رو هم از ملت سلب کن ... واقعآ که ... الهی که همیشه خواب جلاد داعش رو بالای سرتون ببینین ... به حق این روزها ...
  • ملت ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    سود کم شود حقوق مدیران نجومی شود
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    این کجاش خبرخوش بود؟این خبر دقیقاواکنش معکوس داره دوباره دلارگران میشه نرخ اجاره ورهن خانه دوباره بالامیره من نمیدانم مسئولین برچه مبنایی نرخ سودبانکهارو دستکاری میکنندتورم انچه راکه مردم حس میکنندبالای20درصدهست چراباسرمایه هاوسپردهای مردم بازی میکنند.
  • سعید ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    این خبر خوشه؟
  • مهندس کارآمد ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    بهترین کار همین کاهش سودهای نجومی بانکهاست، چرا که وقتی بانک سود زیاد به سپرده بده، دیگه سرمایه گذار براش توجیهی نداره که کارخانه و کارگاه تولیدی بزنه و اشتغال ایجاد کنه تا مثلا به یک سود بیست درصدی برسه، میره پولش رو میرزه توی بانک، بانک هم با بهره و کارمزدهای زیاد (شبیه به نزول) به دلالاها وام میده و دلالها هم جنس بنجول و بدردنخور ارزون رو وارد میکنن که کمر اقتصاد داخلی و تولیدگر داخلی رو میشکنن بی کاری رو در جامعه تشدید میکنه. آدم بیکار به جرم و جنایت کشیده میشه و جامعه کم کم از درون خراب میشه و مغزها و سرمایه ها در جامعه خراب و ناامن باقی نمیمونن و به خارج فرار میکنن.
  • ابی ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    حالا در اینده خبرهای خوشتری هم به گوش میرسه ... افزایش قیمت مسکن وطلا وارز و.....
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    کجاش خوش بود؟ملتو گرفتی با این خبر دادنت.مردن و راست میگن نرخ سود تسعیلاتو این طوری بیارن پایین
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    این خبر خوش رو بزار روی سایت مردم نظر بدهند
  • reza ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    سلام بنظر من اگر قرار هست نرخ سود بانکی کاهش یابد میبایستی نرسود وام های بانک ها نیز برابر آن کاهش پیدا کند
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    چه خبر خوشی؟؟؟ بعد از 38 سال از شروع انقلاب، باید نظام بانکداری ربوی رو تحمل کنیم!!!!! خبر خوش موقعی است که بساط بانکداری تو کشور اسلامی برچیده شه!!!!!1

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس