کد خبر 586706
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۰

نمایندگان سنای فرانسه اعلام کردند همراه شمار دیگری از کشورهای اروپایی چندان به ادامه تحریم های اقتصادی علیه روسیه اعتقادی ندارند.

به گزارش مشرق به نقل از راشا تودی، نمایندگان مجلس سنای فرانسه به اتفاق آرا رای به کاهش تحریم های اقتصادی روسیه دادند.

فرانسه همراه با کشورهای غربی در سال ۲۰۱۴ یک سری تحریم های اقتصادی به خاطر بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه علیه مسکو وضع کرده بود.

به نوشته روزنامه فیگارو نمایندگان فرانسوی با تصویب این لایحه در بیانیه ای اعلام کردند که این تحریم ها در اتحادیه اروپا وضع شده است و فرانسه نباید به آن پایبند باشد.

در اواخر ماه آوریل اعضا پارلمان ملی فرانسه با تصویب لایحه ای با امضای ۸۵ نماینده از دولت فرانسه خواستند تحریم های این کشور علیه روسیه را لغو کند.

تیری ماریانا نماینده حزب جمهوری خواهان در پارلمان فرانسه که اولین بار این لایحه را پیشنهاد کرد می گوید تحریم های اقتصادی علیه روسیه هیچ تاثیری نداشته است. وی اعتقاد دارد بیشتر این تحریم ها به ضرر اقتصاد فرانسه بوده است و هیچ دلیلی برای ادامه آنها وجود ندارد.

هفته گذشته فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان گفته بود بیشتر اعضای اتحادیه اروپا به ادامه تحریم های اقتصادی علیه روسیه بی میل هستند.

وی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که بعد از آزادی خلبان اوکراینی بهتر است زمینه گفتگوی اوکراین و روسیه فراهم شود. ایتالیا و مجارستان ماه گذشته اعلام کرده بودند باید برای تحریم های اقتصادی علیه روسیه دوباره تصمیم گیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس