مذاکرات کمیسیون اتحادیه اقتصادی اوراسیا با رژیم صهیونیستی در زمینه برقراری تجارت آزاد با بن‌بست مواجه شده و توافقی در این زمینه تا پایان سال جاری پیش‌بینی نشده است.

 به گزارش مشرق، مذاکرات کمیسیون اتحادیه اقتصادی اوراسیا با رژیم صهیونیستی در زمینه تجارت آزاد با بن بست مواجه شده و توافقی در این زمینه تا پایان سال جاری پیش بینی نشده است.

«ورونیکا نیکیتینا» وزیر تجارت کمسیون اتحادیه اقتصادی اوراسیا اظهار داشت: در حال حاضر  همه جزئیات فنی این مسئله  مورد بررسی قرار گرفته و در این زمینه مذاکره با همه اعضا ادامه دارد.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم که این توافق‌نامه تا پایان سال جاری آماده و تصویب شود.

وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا چندی قبل از احتمال امضا توافق‌نامه با رژیم صهیونیستی که بارها تقاضا همگرایی در این موضوع را داشته در سال 2017 میلادی خبر داده بود.

این موضوع در حالی بیان می‌شود که اخیرا شورای اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ارگان های اجرایی این اتحادیه دستور آغاز مذاکره با ایران در زمینه تصویب توافق‌نامه موقت تجارت آزاد را داده است که در حال حاضر کارهای مرتبط در این زمینه آغاز یافته‌اند.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا از یکم ژانویه سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرده است.

کشورهای بلاروس، قزاقستان، روسیه، ارمنستان، و قرقیزستان عضو این اتحادیه می‌باشند و تاکنون بیش از 40 کشور مختلف جهان و سازمان های بین اللملی جهت ایجاد فضا تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا ابراز علاقمندی کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس