کد خبر 572434
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

۴ تیم استقلال، ذوب‌آهن، تراکتورسازی و نفت تهران می‌توانند یک یا حداکثر دو سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بسته به شرایطی کسب کنند.

به گزارش مشرق، در هفته سی‌ام لیگ برتر 4 تیم برای کسب یک و یا حداکثر 2 سهمیه آسیایی تلاش می‌کنند، موضوعی که می‌تواند ثابت کند در هفته پایانی تنها بازی‌ها برای تعیین قهرمانی نیست بلکه حداقل 4 تیم با انگیزه زیاد و با توان بالا به میدان می‌روند.

در حال حاضر کسب سهمیه آسیایی پرسپولیس و استقلال خوزستان قطعی شده است و آنها در روز پایانی تنها برای قهرمانی مبارزه می‌کنند. اما از بین 4 تیم استقلال، ذوب‌آهن، تراکتورسازی و نفت تهران می‌توانند یک یا حداکثر دو سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بسته به شرایطی کسب کنند.

استقلال در انتظار یک مساوی

استقلال در حال حاضر 3 امتیاز بیشتر از تراکتورسازی و نفت تهران دارد و در صورت کسب یک تساوی کسب سهمیه آسیایی برای این تیم قطعی می‌شود. اما اگر استقلال در این بازی شکست بخورد بازهم کار تراکتورسازی و نفت تهران برای کسب سهمیه آسیایی بسیار سخت است. در این شرایط تراکتورسازی باید در هفته پایانی 4 گل به استقلال اهواز بزند و یا نفت تهران بتواند 6 گل به سایپا بزند.

تراکتورسازی به دنبال لغزش استقلال

اگر استقلال در بازی با صبا شکست بخورد تازه کار تراکتورسازی شروع می‌شود. شاگردان امیر قلعه‌نویی باید 4 گل به استقلال اهواز بزند که با توجه به قطعی شدن سقوط این تیم چندان کار دور از دسترسی نیست. البته در صورتی که تراکتورسازی فصل را در رتبه چهارم جدول رده بندی تمام کند باید امیدوار باشد که استقلال در فینال جام حذفی ذوب‌آهن را شکست بدهد و این تیم بتواند سهمیه حضور در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

نفت تهران و یک آروزی دور از دسترس

در صورتی که نفت تهران می‌خواهد کسب سهمیه آسیایی خود را قطعی کند باید امیدوار باشد تراکتورسازی برنده نشود و استقلال شکست بخورد و البته این تیم با 6 گل سایپا را شکست بدهد. البته در صورتی که تراکتورسازی نتواند استقلال اهواز را شکست بدهد، نفت تهران با پیروزی برابر سایپا می‌تواند امیدوار باشد که استقلال در فینال جام حذفی ذوب‌آهن را شکست بدهد و از این طریق این تیم سهمیه حضور در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا را بدست بیاورد.

ذوب‌آهن در انتظار معجزه

ذوب‌آهن تنها تیمی در لیگ برتر است که با رسیدن به رتبه چهارم جدول هم کسب سهمیه آسیایی‌اش قطعی می شود چراکه این تیم باید در فینال جام حذفی با استقلال بازی کند. در صورتی که تراکتورسازی و نفت تهران موفق به پیروزی در بازی‌های هفته های پایانی نشوند ذوب‌آهن می تواند با پیروزی برابر استقلال خوزستان در هفته پایانی هم قهرمانی را از استقلال خوزستان بگیرد و هم خوش سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بدست بیاورد.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس