کد خبر 562513
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

افزایش آمار عملیات شهادت‌طلبانه و انتفاضه چاقو از یک سو و افزایش توان موشکی حزب‌الله از سوی دیگر باعث نگرانی شدید مقامات رژیم صهیونیستی شده است.

 به گزارش مشرق، روزنامه رای الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت: اشغالگران اسرائیلی در نگرانی بی سابقه ای به علت بازگشت عملیات شهادت طلبانه در عمق فلسطین اشغالی به سرمی بردند؛ خصوصا آخرین عملیات که در بخش غربی شهر اشغالی قدس روی داد. این درحالی است که افزایش انتفاضه چاقو و قدرت رزمی و تسلیحاتی حزب الله در جبهه شمالی افزایش می یابد و توجه و اهتمام بین المللی از آن به علت تغییر اولویت های غرب و تمرکز این اولویت ها بر خطر گروههای تندرو و به طور مشخص، داعش و جبهه النصره کاهش می یابد.

سخنگویان رسمی رژیم اسرائیل این روزها از خطر رو به افزایش شاخه نظامی جنبش حماس و موفقیت آن در تولید سلاح های کشنده تر و دست داشتن از آن در عملیات شهادت طلبانه اخیر در بخش شرقی شهر اشغالی قدس که به زخمی شدن 22 اسرائیلی در انفجار یک اتوبوس منجر شد، اشاره می کنند. اما آنچه آنها را بیشتر نگران می کند، همان اشاره گزارش های نظامی به برخورداری حزب الله از موشک های ویژه ای که می توان آن را با کلاهک های انفجاری مجهز کرد که قدرت ویران کننده آن چند برابر بیشتر از کلاهک موشک های سنی اسکاد است. این امر علاوه بر قدرت رزمی عالی است که حزب الله در طول چهار سال گذشته در جریان نبرد در سوریه کسب کرده است. این وضعیت است که مانور نظامی بزرگ چند روز پیش ارتش اسرائیل در جبهه شمالی را تفسیر می کند که در آن یگان های نیروی زمینی، زرهی و توپخانه شرکت داشتند.

دیروز ژنرال یائیر جولان معاون رئیس ستاد ارتش اسرائیل هشدار داد که جنگ آینده "ویرانی بزرگی به لبنان وارد خواهد کرد که به تاسیسات زیربنایی و خانه های غیرنظامیان آسیب خواهد رساند". او اذعان کرد که حزب الله "قدرتهای رزمی جدیدی را دارد که خطر بی سابقه ای برای اسرائیل" به شمار می رود.

این هشدارها تنها بیانگر هراس و وحشت حاکم بر اشغالگران اسرائیلی نیست بلکه تحریک بیشتر لبنانی ها علیه حزب الله به شمار می رود زیرا در جنگ اسرائیل علیه لبنان در سال 2006 میلادی، گلوله باران و بمباران اسرائیل به روستاها و شهرهای جنوب لبنان و ضاحیه جنوبی بیروت یعنی خاستگاه غیرنظامی و نظامی حزب الله محدود شد و مناطق دیگر لبنان پایتخت و شمال این کشور و به طور مشخص تر مناطق مسیحی و سنی نشین آسیب ندید.

ژنرال جولان با تهدید خود درخصوص ویرانی گسترده ساختار زیربنایی لبنان در صورت بروز هرگونه جنگ جدیدی با حزب الله، می خواهد این پیام تحریک آمیز را بفرستد که همه لبنان هدف حمله اسرائیل خواهد بود تا از این طریق تلاش کند که حزب الله را بترساند اما گمان نمی رود که این پیام با هرگونه پاسخ مثبتی روبرو شود یا تاثیری برجای بگذارد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از افزایش قدرت حماس در جنوب و حزب الله در شمال و رسیدن یگان های حزب الله به جولان سوریه و ایجاد پایگاه در آن - که شهید سمیر قنطار و گروهی از همقطارانش بر تجهیز آن نظارت داشت- دچار پریشانی و سردرگمی شده است. این وضعیت، اقدام نمایشی نتانیاهو برای برگزاری نشست هیئت وزیرانش در بلندهای اشغالی جولان و اعلام اینکه این بلندیها تا ابد تحت اشغال اسرائیل باقی خواهد ماند، تفسیر می کند و هدف نتانیاهو از برگزاری این نشست، پنهان کردن پریشانی خود از وضعیت موجود است.

مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین قدرت بازدارندگی موشک و قدرت عملیاتی ویژه و پیشرفته ای دارد و به آمادگی برای مقابله با هرگونه تجاوزگری اسرائیل و وارد کردن بیشتر خسارت به ساختار زیربنایی اسرائیل ادامه می دهد. درحالی که بیش از یکصد هزار موشک با ابعاد مختلف در اختیار حزب الله است؛ سلاح تونل های حماس اسرائیلی ها را شوکه کرده و بر وحشت آنها می افزاید. هنگامی که نتانیاهو تلاش کرد تا این وحشت را از بین ببرد و مدعی شد که ارتش اسرائیل دستگاههای قادر به کشف تونل ها را دارد، برخی کارشناسان اسرائیلی ادعاهای او را رد کردند.

این مقاومت و آمادگی های نظامی و سلاح های پیشرفته اش و تمرکزش بر خطر واقعی تهدید کننده امت اسلامی، همچنان نوری درخشان در تونل تاریک منطقه و بارقه امیدی در برقراری عدالت و بازپس گیری حقوق عربی و اسلامی و انسانی غصب شده در فلسطین اشغالی باقی خواهد ماند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس