کد خبر 561895
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹

سایز باتری در انتخاب دستگاه مناسب، نقش مهمی دارد و باتری بزرگ‌تر دوام بیشتری تا شارژ بعدی خواهد داشت. اما عامل مهم دیگر، طول عمر باتری است و اینکه یک باتری بعد از گذشت مدتی، تا چه حد می تواند شارژ خود را حفظ کند. محققان در پی یافتن پاسخ و راه حلی مناسب برای این مشکل باتری های کنونی هستند.

 به گزارش مشرق، امروزه اکثر باتری های موجود از لیتیوم ساخته می شوند. محققان در آزمایشی که انجام دادند، تصمیم به استفاده از نانوسیم های طلا و ژل الکترولیت گرفتند. ایده اصلی تولید باتری حالت جامد بود که به جای مایع از ژل برای نگهداری شارژ استفاده می کند. اما در طی این روند، به صورت تصادفی، باتری ای تولید شد که می تواند حتی پس از 200 هزار بار شارژ شدن، عمر اولیه خود را حفظ می کند.
 
اینکه این اتفاق چگونه افتاده است، هنوز در پرده ای از ابهام است. اما محققان متوجه شده اند که پس از 200 هزار بار شارژ باتری مد نظر، تنها 5 درصد از شارژ اصلی آن از دست رفته است و این 400 درصد بیشتر از وضعیت باتری های کنونی است.
 
البته تولید چنین باتری هایی به صورت انبوه می تواند مدت زیادی طول بکشد و با توجه به گرانی قیمت طلا، استفاده از نیکل می تواند جایگزین خوبی برای آن باشد.

منبع: شهر سخت‌افزار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس