کد خبر 552258
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲

«آلپ ارسلان چلیک» شهروند ترکیه ای که به عنوان پیکارجو علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگید و به کشتن خلبان روسی به هنگام فرود با چتر نجات در خاک سوریه اعتراف کرده است، به حکم دادگاهی در ازمیر روانه زندان شد.

به گزارش مشرق، وی که هفته گذشته به همراه یک گروه 14 نفره در یک غداخوری در شهر ازمیر بازداشت شده بود، بعد از بازجویی های شعبه مبارزه با ترور و جرایم سازمان یافته امروز به دادسرا اعزام شد که به حکم دادگاه بازداشت و روانه زندان شد.
یک مقام در پلیس ازمیر ترکیه هفته گذشته به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که شخصی که اعتراف کرده «اولگ پسکو» خلبان روسی را به هنگام فرود با چتر نجات در خاک سوریه هدف قرار داده و کشته، دستگیر شده است.
مسئولان رستورانی در شهر ازمیر ترکیه با مشاهده مسلح بودن یک گروه از مشتریان خود، موضوع را به پلیس اطلاع دادند که پلیس با حضور در این غذاخوری، ضمن دستگیری چلیک و 14 نفر دیگر، چند قبضه اسلحه کلاشینکف، تفنگ بادی و اسلحه کمری و مقادیری فشنگ نیز از این افراد کشف و ضبط کرد.
شبکه خبر سی.ان.ان.ترک امروز یکشنبه گزارش داد ،چلیک و 5 تن دیگر از هرماهان وی بنابر درخواست دادستانی به جرم حمل اسلحه گرم بازداشت و روانه زندان شده اند.
دیگر اعضای 14 نفره این گروه به طور مشروط و با گذاشتن وثیقه آزاد شده اند.
این شبکه خبری گزارش داده است آلپ ارسلان چلیک در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس ترکیه بوده است. او به جرم کلاه برداری و استفاده از اسکناس جعلی به دو و نیم سال زندان و جریمه نقدی محکوم شده و در حق وی حکم دستگیری صادر شده بود.
هنوز مقامات قضایی و سیاسی ترکیه در خصوص دستگیری و زندانی شدن چلیک اظهار نظری نکرده اند.
رسانه های ترکیه روز جمعه خبر دادند، آلپ ارسلان چلیک شخصی که ادعا کرده است، خلبان روسی را بعد از اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده روسیه در مرز سوریه به هنگام فرود با چتر نجات مورد هدف قرار داده و به قتل رسانده است، در شهر ازمیر ترکیه دستگیر شد.
این جنگنده روسی در 24 نوامبر (سوم آذر) پارسال در خاک سوریه و در نزدیکی مرز سوریه هدف جنگنده های ترکیه قرار گرفت و سقوط کرد.
هر دو خلبان این جنگنده با استفاده از چتر نجات قبل از سرنگونی آن، بیرون پریدند که یکی از آنها نجات یافت و دیگری به هنگام فرود هدف تیراندازی گروههای تروریستی قرار گرفت و کشته شد.
رسانه های اجتماعی ترکیه به دنبال سرنگونی جنگنده روسی، فیلمی را از نشانه گرفته شدن خلبان روسی توسط شبه نظامیان ترکمن منتشر کردند.
آلپ ارسلان چلیک که از پیکارجویان ترکیه ای در منطقه بایربوجاج سوریه با ترکیه است، در این ویدئو مدعی شد که وی خلبان روسی را هدف گرفته است.
خبر دستگیری عامل قتل خلبان روسی، در مسکو بازتاب گسترده داشته و سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است: وزارت خارجه در حال بررسی خبر دستگیری شخص معترف به قتل خلبان روسی است.
رسانه های روسی نیز گمانه زنی کرده اند که دستگیری این شخص می تواند گامی در راه برون رفت از بحران در روابط آنکارا – مسکو باشد.
مسکو سرنگونی جنگنده روسی را اقدام بسیار خصمانه علیه روسیه ارزیابی کرده و یک سری اقدامات تنبیهی علیه ترکیه به اجرا گذاشته است که تحریم های اقتصادی گسترده بخشی از آن است.
گفته می شود ترکیه با این اقدامات روسیه سالانه دست کم 9 میلیارد دلار متضرر می شود.
تلاشهای ترکیه برای گفت و گو با سران روسیه تاکنون بی نتیجه مانده است و سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد که مسکو اقدامی برای بهبود روابط با ترکیه نخواهد کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۶
    0 0
    تقلاهای بیخود اردغان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس