کد خبر 552016
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

صنعت گردشگری ترکیه تحت تاثیر عملیات تروریستی اخیر با سقوط سنگین ۵۰ درصدی در رزرو جا و بلیت‌های مسافرتی مواجه شده است.

به گزارش مشرق، گاردین عنوان کرد که ترکیه فقط در هشت ماه گذشته شاهد 6 حمله تروریستی مرگبار بود که آخرین آن 19 مارچ گذشته در استانبول مهمترین شهر گردشگری این کشور رخ داد که به مرگ 5 نفر انجامید درحالیکه یک حمله تروریستی دیگر با 37 کشته را در آنکارا پشت سر گذاشته بود.

طبیعتاً این وضعیت امنیتی بر گردشگری ترکیه اثر مستقیم داشته است. در نتیجه آمار رزو جا در هتل‌ها خبر از کاهش شدید دارد چرا که توجه بیشتر گردشگران به دیگر مقصدهای گردشگری مدیترانه که تحت تاثیر تروریسم قرار نگرفته جلب شده است.

برخی موسسات تورگردانی و هواپیمایی تمرکز خود را بر مقصدهای مدیترانه در دیگر کشورها همانند اسپانیا قرار داده‌اند. این مسئله وضعیت صنعت گردشگری ترکیه را بدتر کرده است و حتی بدتر از آن سبب فرار سرمایه گذارانی شده است که اگر شرایط کنونی در ترکیه متوقف نشود بی‌تردید تمایلی به ادامه سرمایه گذاری در این کشور نخواهند داشت.

این همه فشار برای کشوری که پیشتر با تحریم روسیه یکی از بزرگ ترین بازارهای گردشگری خود مواجه شده بود دور از حد انتظار است.

طبق گزارش منتشر شده در ماه ژانویه گذشته مقامات گردشگری محلی درترکیه پیش بینی کرده بودند که ترکیه پس از تحریم روسیه بیش از 4.5 میلیون گردشگر روس خود را از دست بدهد. این روند کاهش پس از ترورهای اخیر با کاهش فزاینده ای اثر منفی چشمگیری بر گردشگری ترکیه همراه بوده است.

از آنجایی که گردشگری ترکیه حدود 11 درصد از GDP ترکیه را تامین می‌کند، اقتصاد این کشور نیز به‌شدت از شرایط کنونی آسیب دیده است. اثر منفی این شرایط احتمالا بر روی یک  میلیون جمعیت این کشور که در گردشگری و بخش‌های وابسته به آن به کار مشغول هستند بیشتر خواهد بود.

هم اکنون شماری از هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و دیگر بخش‌های وابسته به صنایع گردشگری و مسافرتی به منظور به حداقل رساندن میزان خسارت‌ها در فهرست فروش قرار گرفتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    1 0
    50 درصد باقیشم به خاطر مسافرای ایرانیه
  • اریا ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    1 0
    به خاطر مسافرای ایرانه..... جای بسی تاسف که میرن ترکیه و پولشونو توی یک کشور داعش پرور خرج می کنن.
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    1 0
    لطفا اگه از رفقا یا فامیل کسی رو میشناسید که میره ترکیه، تشویقش کنید که اولا بره ایران گردی، اگه هم راضی نشد بره قبرس، یونان یا گرجستان (این یکی ویزا هم نمیخواد). به خدا ارزشش از جهاد تو سوریه و عراق کمتر نیست.
  • ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    1 0
    هي تركيه چه مكن بهر كسي..........اول خودت دوم كسي
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    0 0
    چرا همه چیز رو به سیاست ربط میدن مردم اون از عربستان ورزش رو به سیاست ربط داد اینم از برخیها گردشگری رو به سیاست ربط میدن تموم کنین این سیاست بازی رو بزارین مردم راحت باشن
  • ناشناس ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
    1 0
    بهتر ، بودجه ي داعش هم نصف ميشه. مرگ بر بوزگوردي ها و پانتركيسم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس