در گزارش جدید یک نهاد پژوهشی در روسیه، ناآرامی‌های احتمالی در تاجیکستان به عنوان یکی از تهدیدهای ضد امنیت ملی روسیه اعلام شده است.

به گزارش مشرق، در دوشنبه به نقل از «آزادگان»، آژانس روسی «والدای» در گزارش اخیر خود تحت عنوان «تهدیدات بین المللی در برابر روسیه در سال 2016» بروز بی ثباتی و ناآرامی در تاجیکستان را خطر جدی برای مسکو عنوان کرده است.

این آژانس با اشاره به اینکه سیاست آمریکا در راستای تضعیف روسیه خطر اصلی استراتژی برای این کشور می‌باشد، آورده است: تروریسم یکی از خطرات اصلی برای «کرملین» است و در صورت پیروزی این کشور بر داعش در سوریه نیز این خطر به طور کامل از بین نخواهد رفت. فرماندهان این گروه افراطی به کشورهای دیگر عراق، افغانستان، لیبی و .. خواهند رفت و اقدامات تروریستی خود را در این کشورها ادامه خواهند داد.

به گزارش این مرکز، در سال 2016 احتمال ورود گروه‌های افراطی‌ مسلح به روسیه کمتر است، اما این افراد می‌توانند از طریق ناآرام کردن یکی از کشورهای همجوار روسیه این کشور را با خطر مواجه کنند.

به نوشته این مرکز، امکان دارد که یک «دولت جهادی» دیگر تاسیس شود که در آن افراد مسلح دستورات دینی را با خواست خود تفسیر کنند.

در ادامه این مطلب آمده است، تاجیکستان در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه که در همجواری روسیه قرار دارند، آسیب پذیرتر ارزیابی شده است و احتمال تشکیل «دولت جهادی» در این کشور نیز زیاد است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس