کد خبر 545198
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸

حسین امیرعبداللهیان در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره گفتگوهای خود با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه در این گفتگوها سه مسئله در مورد سوریه مورد توجه قرار گرفت افزود: مسئله اول،‌ مبارزه با تروریسم و توجه به ضرورت تکمیل لیست گروه های تروریستی در سوریه بود.

به گزارش مشرق،‌ حسین امیرعبداللهیان در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره گفتگوهای خود با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه  با بیان اینکه در این گفتگوها سه مسئله در مورد سوریه مورد توجه قرار گرفت افزود: مسئله اول،‌ مبارزه با تروریسم و توجه به ضرورت تکمیل لیست گروه های تروریستی در سوریه بود.

وی ادامه داد: در این رابطه بر اساس مستندات، دو گروه شناخته شده « جیش الاسلام»‌ و « احرار الشام»‌ را تروریست و مرتبط با جریان های اصلی ترویستی می دانیم امّا عربستان و برخی کشورها تلاش دارند آنها را به عنوان گروه های سیاسی مطرح کنند.

امیرعبداللهیان افزود: موضوع دوم درباره آتش بس و نواقص این آتش بس است و سومین موضوع درباره این بود که از هفته آینده قرار است مرحله جدید گفتگوهای نمایندگان حکومت و معارضه سوریه در ژنو انجام شود.

وی با اشاره به اینکه بر مبنای قطعنامه و گفتگوهایی که در گروه بین المللی حمایت از سوریه انجام شده است نسبت به آینده سوریه، مردم این کشور تصمیم خواهند گرفت اضافه کرد: درباره اینکه بالاخره بایستی ساز و کارهایی را طراحی کرد که در نهایت مردم سوریه بتوانند تصمیم بگیرند و مداخلات کشورها در داخل سوریه کاهش یابد نیز تاکید داشتیم.

معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه گفت: مهمترین آسیبی که به آتش بس وارد شده این است که متأسفانه برخی بازیگران خارجی و همسایگان سوریه نسبت به کنترل مرزهایشان اهتمام جدّی را اعمال نکرده اند.

امیرعبداللهیان افزود: بحث "دولت انتقالی" همواره مورد اعتراض ما بود و در گفتگوهای وین، مونیخ و نیویورک به جای واژه «دولت انتقالی» از «دولت فراگیر ملی در سوریه» استفاده می شود که این دولت از نمایندگان اقشار مختلف سوریه در دوران گذار تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: بر مبنای قطعنامه و گفتگوهایی که در گروه بین المللی حمایت از سوریه انجام شده اختیارات آقای بشار اسد به عنوان رئیس جمهور در دوره دولت انتقالی باید حفظ شود و در نهایت در پایان روند سیاسی بر مبنای قانون اساسی جدیدی که به همه پرسی مردم سوریه گذاشته می شود و روند انتخاباتی که در نهایت بر مبنای قانون اساسی جدید پیش بینی خواهد شد نسبت به آینده سوریه، مردم این کشور تصمیم خواهند گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس