کد خبر 542997
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

نخست وزیر انگلستان با عالی خواندن فروش تسلیحات نظامی و جنگنده به عربستان گفت برای حمایت از شغل و مهارت باید فروش این ادوات به همه جهان برای انگلیس میسر شود.

به گزارش مشرق،  دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان ضمن اغراق درباره گسترش داد و ستد تسلیحات این کشور به عربستان سعودی آن را تحسین کرد و گفت تولید جنگنده‌های تایفون توسط شرکت تسلیحاتی بی‌ای‌ای برای عربستان سعودی مساله‌ای عالی است.

به نوشته اسپوتنیک، نخست وزیر انگلستان در ادامه گفت طی ماه‌های آتی دولت وی برای فروش جنگنده‌های این کشور به همه جهان، متمرکز خواهند بود. وی تصریح کرد «ما کارهای بیشتری داریم تا برای عربستان انجام دهیم.»

بعد از این اظهارات نخست وزیر انگلستان، عفو بین‌الملل فورا سخنان وی را محکوم کرد و گفت «انگلیس با ادامه تامین تسلیحات برای رژیم مساله‌برانگیزی چون عربستان سعودی، سابقه خطرناکی در جهان باقی می‌گذارد.»

«الیور اسپراگو» مسئول برنامه کنترل تسلیحات انگلیس در عفو بین‌الملل ضمن اشاره به اظهارات کامرون مبنی بر عالی بودن ارسال تسلیحات گفت «آنچه دیوید کامرون درباره فروش جنگنده عالی نامیده، شامل میزان وسیعی از تسلیحات برای ارتش سعودی است در حالی که عربستان سعودی سابقه وحشتناکی در عربستان دارد.

اسپراگو ادامه داد، انگیزه اقتصادی برای آمریکا و انگلیس، این دو کشور را به ادامه فروش تسلیحات می‌کشاند. روز سه‌شنبه کامرون گفت مسلما درست است که پشت شرکت‌هایی مانند بی‌ای‌ای بود تا ضمن اطمینان از فروش تسلیحات به اقصی نقاط جهان از مشاغل، مهارت‌ها و سرمایه‌ها حمایت کنیم.

عفو بین‌الملل فروش تسلیحات انگلیسی به عربستان سعودی را نه تنها نفرت‌انگیز بلکه در تضاد با قواعد بین‌المللی می‌داند. عضو عفو بین‌الملل در انگلیس گفت «هزاران غیرنظامی یمنی در حملات ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند و مدارکی قوی وجود دارد که فروش بیشتر تسلیحات به عربستان غیر قانونی است.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    خر تر از ال سعود کجا میتونند پیدا کنند
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    آقای کامرون از گفته خود شرم کنید اگر ادعای تمدن و حقوق بشر دارید شما با فروش تسلیحات به آل سعود ، دیوانه شریک آنها در کشتار مردم یمن هستید
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    تحویل بگیر آقایانی که به دنبال رابطه با دشمن هستید؟ اینها نتیجه توافق اتمی, و نتیجه گمراهی بی بی سی در تهران است. فروش جنگنده و اسلحه به دشمن درجه یک ما در خلیج فارس. عجب سریال دنبال دار و جالبی شده. آقای استرا در همان روزهای توافق سر از شیراز در میاره در حالیکه دولتشان در حال تهدیدات بود و همینطور الان در حال تجهیز دشمنان ماست.
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    تمدن؟ کدوم تمدن؟ شاید منظورتان تمدن کشتار است؟ همین یک ماه بیش کانادا قرارداد نزدیک به ۱۲ میلیارد دلاری تسلیحات نظامی با عربستان داشت در حالیکه همان زمان وزیر خارجه کانادا داشت از حقوق بشر عربستان احضار نگرانی می کرد! بعد که ازشان سئوال شد که چرا پس یک همچین قراردادی با عربستان بستید؟ فرمودند همچین قرارداد نظامی در تاریخ کانادا بی سابقه بوده و برای همین برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است! اشکال اینکه عشق به چشم آبی از جانب بعضیها چنان آنها را کور و لال کرده در حالیکه طرف مقابل داره با صراحت هم میگه داریم چکار می کنیم ولی با زهم دنبال این هستند که کی ما میتوانیم با آنها دست بدهیم!!!
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    تحویل بگیر آقایانی که به دنبال رابطه با دشمن هستید؟ اینها نتیجه توافق اتمی, و نتیجه گمراهی بی بی سی در تهران است. فروش جنگنده و اسلحه به دشمن درجه یک ما در خلیج فارس. عجب سریال دنبال دار و جالبی شده. آقای استرا در همان روزهای توافق سر از شیراز در میاره در حالیکه دولتشان در حال تهدیدات بود و همینطور الان در حال تجهیز دشمنان ماست.
  • ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    0 0
    مرگ و لعنت بر دیوید کامرون و انگلیس خبیث و آمریکا و صهیونیستها و آل سعود مرگ و لعنت بر آمریکا و صهیونیستها و آل سعود و بن سلمان و ملک سلمان و ملک عبدالله و بن نایف و آل خلیفه بحرین و اردوغان و رژیم ترکیه و داعش و تکفیریها و انگلیس و سلمان رشدی و ... مرگ و لعنت بر رژیم صهیونیستی و سران و مقامات و نظامیان و عوامل و ایادی و مزدوران و حامیانش. مرگ و لعنت بر همه دشمنان امام زمان(عجل الله)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس