اسلامی گفت: در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی اولین موتور توربوفن رونمایی شد که شگفت آور بود.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، معاون آماد پشتیبانی و تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه 120 دانشکده کشور در طرح های دفاعی همکاری مستقیم دارند افزود: تنها طرح هایی که در ارتقاء توان دفاعی اثر چشمگیر داشتند در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی به نمایش درآمدند.
سردار حجازی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دوم سیما با اشاره به دستاوردهای کم نظیر دفاعی ایران گفت: یکی از وی‍ژگی های این نمایشگاه ‌همکاری بخش دفاع با دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان و نخبگان کشور بود.
وی افزود: در دهه اول انقلاب تعمیر، نگهداری و بکارگیری تجهیزات باقی مانده از گذشته،‌ در دهه دوم مهندسی معکوس و کپی سازی و در دهه سوم طراحی مجدد و در سال های اخیر به طراحی محصولاتی که مشابه خارجی ندارد رسیده ایم که البته در ابتدای کار هستیم.
سردار حجازی گفت: ‌ما در قطعه سازی یا کپی سازی هیچ مشکلی نداریم مگر در 5 یا 10 درصد تجهیزاتی که تولید آن اقتصادی نبوده است.
 معاون آماد پشتیبانی و تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ما در مرحله طراحی محصول هستیم اما باید توجه بیشتری به بخش دانش و فناوری داشته باشیم؛‌اولویت اکنون ما توسعه بخش طراحی محصولات متناسب با نیازها و توسعه بخش فناوری و دانش است.
 وی اضافه کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای قابل ارائه ما دادن الگو به دنیا است؛ تحریم برای بسیاری از کشورها کابوس است اما ایران توانسته به ملت ها این پیام را بدهد که می توان روی پای خود ایستاد و مسیر قطع وابستگی ممکن است.
سردار حجازی گفت: سرمایه گذاری در تحقیقات بخش دفاعی قطعا دستاوردهایی برای بخش غیر دفاعی دارد. وی افزود:‌تقویت تحقیقات ،استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و نخبگان ، جلوگیری از موازی کاری و تحقیقات هدفمند از جهت گیری های اصلی ستاد کل نیروهای مسلح است.
معاون امور صنعتی وتحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این برنامه گفت: پیش برد طرح های دفاعی به صورت خود اتکا است.
 محمد اسلامی افزود: در صنعت دفاعی نزیک به 50 درصد محصولات براساس طراحی بومی ساخته شده است و برخی سامانه ها نیز ارتقا یافته اند. وی گفت:‌ تهدید امروز برای کشور ما به صورت ناهمتراز است بنابراین قابلیت ها براساس این تهدیدات ناهمتراز ایجاد می شود و ارتقا می یابد.
 اقای اسلامی افزود: امروز تحریم ها برای ما فرصت شده است و ما بسیاری از مواد اولیه مورد نیاز را خودمان تهیه می کنیم.
وی گفت: اقدامات دفاعی باید تراز بالا داشته و قابلیت غافلگیری دشمن را داشته باشد.
معاون امور صنعتی وتحقیقات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ماهواره رصد سفارش سازمان فضایی است افزود: ما باید وارد باشگاه فضایی می شدیم چرا که ماهواره ساخت مشترک ما را پرتاب نکردند.
 اسلامی گفت: مساله اساسی این بودکه ماهواره رصد را با سه کارکرد مفید دیگر نسبت به ماهواره امید به فضا بفرستیم که این کار انجام شد.
 وی افزود: ما با وجود منابع اندک سعی کردیم راههای میانبر را انتخاب کنیم. اسلامی گفت: ما در پایان سه ساله اول سند فضایی هستیم و باید در مرحله بعد ماهواره طلوع را به فضا بفرستیم.
وی افزود: جهت گیری اساسی ما جا نماندن از لبه دانش و خلق محصولات جدید است. اسلامی گفت: در نمایشگاه دستاوردهای دفاعی اولین موتور توربوفن رونمایی شد که شگفت آور بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مخاطب ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    1 0
    در صورت امکان این موضوع رو پیگیری و خبرهای بیشتری از این دستاورد مهم بدید.
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۷
    1 0
    بسیار عالیست.......امیدوارم شاهد ساخت توربوفن هایی برای جنگنده هایی داخلی باشیم...انشا الله...
  • ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۵
    0 0
    دعا می کنم J-85 توربوفن نباشه!! چون اصلا تراست بالایی نداره امیدوارم یه کپی باشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس