کد خبر 538874
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

درحالی که به روزهای پایانی زمستان نزدیک می‌شویم هنوز برخی پیست‌های اسکی ایران مجوز استاندار و بهره‌برداری را ندارند و این درحالی است که علاقمندان اسکی از این پیست‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش مشرق،‌ درحالیکه به روزهای پایانی زمستان نزدیک می‌شویم هنوز برخی پیست‌های اسکی ایران مجوز استاندار و بهره‌برداری را ندارند و این درحالی است که علاقمندان اسکی از این پیست‌ها استفاده می‌کنند. روزانه علاقمندان بسیاری به پیست‌های اسکی ایران رفته و با تقبل هزینه‌هایی از امکانات این پیست‌ها استفاده می‌کنند، اما آیا این پیست‌ها مجوز فعالیت دارند و از استانداردهای جهانی برخوردارند؟

شنیده‌ها حاکی از این است که هنوز پیست‌هایی که علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است فاقد استانداردهای لازم هستند. مسئولان پیست دیزین معتقدند این پیست استاندارهای لازم را دارد و به صورت تدریجی این استاندارها تکمیل می‌شود. مسئولان پیست شمشک هم چنین نظری دارند و از استانداردسازی تدریجی این پیست خبر می‌دهند.

پیست دربندسر که در اختیار بخش خصوصی است نیز همین مشکل را دارد و هنوز مجوزهای لازم برای استاندار بودن پیست را در اختیار ندارد و فقط استفاده از قله این پیست شامل استاندارهای لازم است. این درحالی است که پیست توچال همه مجوزها و استاندارهای لازم را دارد.

این درحالی است که حمیدرضا گرشاسبی، مدیر کل اداره کل ورزش و جوانان استان تهران طی نامه‌ای به مدیریت مجموعه‌های اسکی شمشک و همچنین بهره‌بردار این پیست، بر کسب اخذ مجوز لازم برای ادامه فعالیت پیست شمشک تاکید کرده و اعلام کرده که عواقب نادیده گرفتن این مهم - در صورت بروز حادثه - بر عهده مدیریت مجموعه خواهد بود.

در یکی از خبرگزاری در این خصوص آمده است: "پیست اسکی شمشک به عنوان یکی از پیست‌های بزرگ اطراف پایتخت، ۸ دی ماه به صورت رسمی افتتاح شد. به هنگام افتتاح این پیست، اینگونه عنوان شد که برای فصل جدید اسکی، تله سیژها و تلسکی‌ها مورد سرویس و بازسازی اساسی قرار گرفته و مسیرهای اسکی نیز با دستگاه‌های برف‌کوب مهیا شده است با همه اینها پیست اسکی شمشک مجوز فعالیت نگرفته و به همین دلیل فعالیت این پیست غیرقانونی به حساب می‌آید."

حال سوال ما این است که چرا تا پایان فصل زمستان اقدامی برای استاندارسازی پیست‌ها صورت نگرفته است و چرا این پیست‌ها به گفته خودشان اقدامات تدریجی را برای به بهره برداری رسیدن و دریافت استانداردها انجام می‌دهند؟ مسئولیت اقدامات غیر مترقبه و احتمالی برعهده کیست؟ روزانه علاقمندان زیادی به پیست‌های اسکی مراجعه می‌کنند و مسئولان پیست از محل خرید بلیت و ارائه تجهیزات درآمدزایی می‌کنند، اما بهتر نیست ابتدا پیست‌ها را استانداردسازی کنند و سپس اقدام به بازگشایی و بهره برداری کنند. اگر به هر دلیلی حادثه ای رخ دهد، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس