در شرایطی که این روزها شاهد کسب نتایج کم‌نظیر در اسکی بوده و این ورزش افق‌های خوبی را در پیش دارد، وزارت ورزش تسلیم جریان‌های تمامیت‌خواه و رانت‌خوار می‌شود؟

به گزارش مشرق، سال گذشته بود که سرانجام بعد از بیش از سه دهه، اسکی ایران شاهد تغییراتی شد تا فردی به غیر از شمشکی‌ها به ریاست آن برسد. همین نیز نوید این را می داد تا با حمایت‌های وزارت ورزش و وزیر که علاقمند به اصلاح در این رشته بود، بتوان شاهد تحولی عمیق در این ورزش باشیم که سال‌ها در رکود به سر می‌برد.

اما از ابتدای فصل زمستان بود که فشارها شروع شد. گروه‌های مختلف که در دوران جدید منافع خود را از دست داده بودند، در کنار یکدیگر تلاش داشتند تا نگذارند فدراسیون در مدیریت تحول موفق عمل کند. در این راه نیز انواع روش‌ها به کار گرفته شد تا کشتی اسکی به سر منزل مقصود نرسد.

در این بین، کار به نقطه‌ای رسید که حتی منافع ملی نیز نادیده گرفته شد و اقداماتی صورت گرفت که در نوع خود جالب توجه بود. گروه‌های تمامیت خواه که سال‌ها همه چیز را در چنبره خود می‌دیدند، اکنون فرصت‌ها را بر باد رفته دیده و از روش‌های مختلف در تلاش برای اعمال فشار به فدراسیون و وزارت ورزش هستند.

این جریان که تا امروز به دلایلی در رسیدن به هدفش ناکام بوده، عملا به رفتاری روی آورده تا فدراسیونی که درگیر المپیک زمستانی جوانان بوده که القصه، نتایج تحسین برانگیزی نیز در آن رقم خورده، نتواند به مسیر خود ادامه دهد. آنها فشارها را به وزارت ورزش از طرق مختلف ادامه می‌دهند تا فدراسیونی که در آرامش در حال اصلاح امور است، نتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

این رفتارها که به نوعی وارونه جلوه دادن وضعیت اسکی و فریب افکار عمومی است، قصد دارد تا با این سیاست، وزیر ورزش و مدیران دستگاه ورزش را تحت فشار قرار دهد. البته، عملکرد فدراسیون در المپیک زمستانی جوانان نشان داد که این مجموعه در حال طراحی مسیری ریشه‌ای و راهبردی برای نجات این ورزش از رکود چند دهه‌ای است. باید دید دستگاه ورزش تحت تاثیر این فضاسازی‌های کاذب و منفعت طلبانه می‌شود یا همچنان از یک اتفاق بی نظیر در این ورزش دفاع کرده و رقم زننده روزهای خوبی برای اسکی می‌شود.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس