ما باختیم، همه ما. تیم امید حذف شد اما نه در زمین فوتبال که در دل دعواهای حیدری نعمتی همه ما.

عوامل و بازندگان اصلی حذف امیدهای پر امیدبه گزارش مشرق، شاید این جمع سزاوارترین ناکامان تاریخ ایران در مسیر المپیک بودند. حتی شایسته تر از تیم 96 حسن حبیبی. صعود حق شان بود، اصلا در مشت شان بود و برایش دلاورانه جنگیدند اما قربانی شدند. همه قربانی بودند. قربانی یک نگاه مسموم. از محمد خاکپور تا تک تک بچه هایی که دلاورانه جنگیدند، قربانی بودند. قربانی ما. همه ما. از بالاترین مسئول ورزش کشور که بوی احتمالی دهان مربی خارجی را دلیلی برای رد کردنش دانست تا کارلوس کی‌روش که در همان روزهای اول، آن طور که محمد خاکپور می گوید، در چشمانش نگاه کرد و گفت:« به عنوان یک مربی جوان و حرفه ای برایت آرزوی موفقیت می کنم اما به عنوان سرمربی تیم امید اصلا رویم حساب نکن. »

از محمد مایلی کهن که به رغم همه حرف های خوبی که می زند ، حضورش در کنار تیم امید مجالی برایش بود برای انتقاد از تیم بزرگسالان و انتقادهایی که او از سرمربی اش دارد. او که هرچه به سرمربی تیم ملی و مدافعانش تاخت، این دوقطبی منحوس امید یا تیم بزرگسالان را بیشتر و بیشتر کرد. چیزی که تنها یک حاصل داشت ؛ از کف رفتن همدلی. در آخر هم خواسته یا ناخواسته رسانه ها به دو نیم شدند و به تبع آن افکار عمومی.

تیمی که بیش از همیشه برایش هزینه شده بود ، نسلی نو داشت که تا سال ها برای فوتبال ایران می مانند و همین حالا توانستند خیلی های شان در جمع 18 نفری باشند که ترکیب تیم جام جهانی در مسیر جام جهانی 2018 روسیه را بر تن می کنند. این نسل فارغ از همه جفایی که این دعواها در حقش کرد. فارغ از همه فشارهای این دو قطبی جنگیدند ، تا جایی که نفس داشتند، شایسته بودند و تلاش کردند.

حال می توان در تیم به دنبال مقصر بود. روزبه چشمی را می توان قربانی کرد ، می توان اخباری را گوشه رینگ گذاشت و می توان گفت اصلا محمد خاکپور که مربی نبود. او خودش هم البته هیچ گاه ادعای مربیگری تیم امید را نداشت و بارها گفته بود در رودربایستی مانده. او اما این وسط یک بهانه بود. او و شاگردانش. حالا خاکپور هم که مامور به مسئولیتی سخت شده بود را می توان برای تصمیمات فنی اش نقد کرد. از بازی قطر گرفته و این همه تغییری که در ارنجش داشت تا ترسش از انجام تعویض در بازی با ژاپن که باعث شد بچه هایش خسته باشند. می توان خیلی خوش بینانه گفت این سرانجام تیمی ست که با رودرواسی جمع شده باشد اما این حاصل رودرواسی نبود. این ذبح بی آب استعداد این همه استعداد ، حاصل لج بازی بود. حاصل یک بازی باخت - باخت. باخت برای همه آنهایی که تک به تک ، ادعای شان گذشتن از جان برای منافع ملی است. حالا می توان این اتفاق را چماقی کرد و کوبید بر سر مربی ایرانی. می توان محمد مایلی کهن را به سبک خودش آماج حملات تند کرد و می توان خاکپور را برای اشتباهاتی که حالا از انها حرف می زنیم به صلابه کشید .

اما این یک حقیقت غیر قابل کتمان است. این تیم در تهران حذف شد و به مسیر المپیک رفت. بر ای ردیف کردن مقصران هم خیلی نباید راه دور برویم. به راحتی می توانیم بشماریم. از عالی ترین مقام ورزشی کشور که نشان داده به این کادر علاقه ای ویژه داشته . از کیومرث هاشمی ، رئیس کمیته ملی المپیک که هر بار ضبط ها خاموش بود می گفت این کادر نیاز به تقویت دارد اما یکبار به عنوان مسئول کاروان المپیکی دم نزد چون تیمی که داشت هزینه اش از جایی دیگر می آمد ، به نظر او بهترین حالت ممکن بود. آنها که هیچ وقت روی المپیک حساب باز نمی کردند ، این بار هم اگر این تیم اوت نمی شد ، کسی یقه او را نمی گرفت. از اسم کفاشیان و بی خیالی هایش بهتر است بگذریم . از اینکه تیم امید را برون سپاری کرد و کسی نفهمید ، حبیب کاشانی چقدر پول آورد ،حساب ویژه تیم امید چرا به حساب فدراسیون فوتبال نمی رفت و اصلا همان طور که وزارت ورزش گفته ، فدراسیون پول های این تیم را داده یا حبیب کاشانی و خیرینش؟ برای همه این ابهام ها ، از کفاشیان می گذریم و می رسیم به مایلی کهن، کی‌روش و خودمان؛ همه ما.
منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ایران من ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    حالا اقای مایلی کهن بره ادعای بروز بودن و دانش مریبیگری کنه ، مقصر اول و اخر این چیزا اقای مایلی کهنه که با ایجاد تنش در تیم و انتخاب نکردن بازیکن های شایسته باعث حذف ایران شد کدوم ادم سالمی در این شرایط جنجال درست می کنه اونم با مربی تیم بزرگ سالان بله اقای مایلی کهن قمار کرد و فکر کرد با اومدن کنار تیمی که خیلی براش زحمت کشیده شده بود و احتمال حضورش در المپیک زیاد بود می تون وجهه بر باد رفته خودشو برگردونه و همه جا جار بزنه که اون بود تیم را برد المپیک ولی باید بدونه دانش این کار را نداره و بره دسته دوم و پایین تر لیگ ایران مربی گری کنه تیم ما امروز به اقای مایلی کهن باخت..........
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    این تیم حاشیه داشت .
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    مقصرمایلی کهن که منتقدهمه است وقتی کی روش ژاپن.میزنه میگن مگه کی روش شاهکارکردحالاکه نورالهی نبردی فکرکردی میتونی صعودکنی
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    کجاست آقای مایلی کهن؟؟؟؟؟!!!!!
  • سعید ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    کلا ما برای تساوی داشتیم بازی می کردیم تا قبل از خوردن گل اول ایرانیا 10بار خودشون رو زمین انداحتن تا وقت تلف بشه!جالبه که بعدش میاییم میگیم عربها وقت کشی می کنن!!!!!!!کلا سرمربی تیم به نظرم دوست داشت متفاوت دیده بشه!
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    خاک بر سرت مشرق با این سانسور کردنت
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    چه باحال از دوماه قبل منتظر همچین تیتری بودم
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
    0 0
    کجاست آقای مایلی کهن؟؟؟؟؟!!!!!
  • ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    مهمترين علت شكست امروز ايران نداشتن استراتژي مشخص بود الان استراتژي تيم ملي بزرگسالان مابا اومدن كيروش دفاع منسجم و حمله همه جانبه و سريع است، من از اين چهار بازي تيم اميد متوجه نشدم استراتژي خاكپور و مايلي كهن براي اين تيم چيه. در دفاع خوب بوديم و نه در بازي سازي و نه در حمله موفق و زهردار. اي كاش اقايان كادر فني به جاي غرور و تكبر و حمله به شخصيت كيروش از ايشون مشورت ميگرفتن نه اينكه دائم در رسانه ها به ايشون تهمت بزنند.... مقصر اصلي ناكامي امروز ما ضعف و ناپختگي كادر فني و در نهايت ضعف فدراسيون فوتبال بود. اميدوارم اقاي مايلي كهن هم به اين فوتبال و ملت علاقه مند لطفي كنند و خودشون رو بازنشسته كنند و يك مدت سكوت كنند. نشستن بر جايگاهي كه لايقش نباشي ولله حق الناس داره البته مقصر كفاشيان بود كه اين كادر رو واسه اميدها انتخاب كرد.امروز با اعصاب و غرور يك ملت بازي شد .... مجتبي ن
  • سعید ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    کلا ما برای تساوی داشتیم بازی می کردیم تا قبل از خوردن گل اول ایرانیا 10بار خودشون رو زمین انداحتن تا وقت تلف بشه!جالبه که بعدش میاییم میگیم عربها وقت کشی می کنن!!!!!!!کلا سرمربی تیم به نظرم دوست داشت متفاوت دیده بشه!
  • سرباز امام ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    منصفانه قضاوت کنیم این تیم قبل از خاکپور و مایلی کهن چطور بود انتظار قهرمانی در اسیا ورفتن به المپیک زیاده خواهانه نبود واقعا خاکپور و مایلی کهن مقصر هستند
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    مشکل اصلی نداشتن زیر ساخت مناسب در همه زمینه ها است. 1) نداشتن زیر ساخت های اصلی جهت اجرای فوتبال مانند زمینهای بازی استاندارد تنها ورزشگاه مناسب ورزشگاه قدیمی آزادی است. 2) نداشتن زیر ساخت لازم جهت پرورش بازیکن و کشف استعداد ها 3) نداشت زیر ساخت جهت پرورش مربیان با دانش روز همه اینها بدلیل وجود مدیران سیاسی کار است. و.....
  • حمید ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    مایلی کهن با خود خواهی تیم رو حذف کرد جواب خدارو چی می ده
  • حسن ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    بابا باز هم افتخار به تيم بزرگ سالمون كه 3 بار پشت سر هم كره جنوبي را برديم . اين چه تيمي بود كه 3 تا گل پشت سر هم خورد.
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    حرص آدم بيشتر از اين درمياد كه بعد از هر باختي ميگيم ...ايشاالله 4 سال ديگه .. از همين فردا بايد شروع كنيم ... آخه تاكي بايد منتظر بمونيم ...؟؟؟ چرا فوتبال مون رو مثل كشورهاي ژاپن وكره و...از ريشه و اساس درست نميكنيم ؟؟؟ آخه چرا اين فوتبال لامصب ما سيستم نداره؟؟؟ چرا اينقدر بي فرهنگي و بي قانوني ؟؟ تا كي بايد فوتبال بزن زيرش رو ببنيم ...؟؟ چرا تاكتيك و برنامه توي تيم هاي فوتبال ايران ديده نميشه ؟؟ يعني مسئولان سرمايه گذاري كردن ولي پولها جاي ديگه حيف وميل ميشه ؟؟؟ آخه خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا تا كي ؟؟؟؟؟؟
  • یحیی ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    مشرق چرا نظرات رو منتشر نمی کنی همه چیز مان به هم می آد این هم از رسانه هامون
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    0 0
    آخه اصلا تیم ملی امید ما که مربوط به المپیک میشه به این کیروش چه ربطی داره؟ بیجا کرد حاشیه سازی کرد واقعا متاسفم برای یه سری خودفروخته اجنبی پرست که دارن به این دوزاری اجازه میدن هر کاری علیه منافع ملی ما بکنه تا زمانی که این کیروش ... تو فوتبال کشور ما هست نمیذاره به هیچ موفقیتی برسیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس