رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره اقدامات دولت‌ها برای کنترل آلودگی هوای پایتخت گفت: اگر اقدامی صورت می‌گرفت، جواب می‌داد، اما؛ مساله این است که اقدامی انجام نشده است.

 به گزارش مشرق، مهدی چمران اظهار کرد: در سال 82 با حضور در سعدآباد، طرحی را در خصوص اتوبوس‌ها و خودروهای فرسوده مطرح کردم و این در حالی بود که خانم ابتکار که آن زمان رئیس سازمان محیط زیست بود، از آن حمایت کرد، اما؛ وزیر صنعت و معدن وقت در این جلسه، مخالفت کرد و گفت کارخانه‌ها می‌خوابند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مقابل طرح این موضوع که چرا 16 سال از تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوا می‌گذرد، اما؛ قانون به اجرا در نمی‌آید، اعلام کرد: این پرسشی است که باید مجریان کنندگان قانون به آن پاسخ دهند و سیستم نظارت جوابی برای آن پیدا کند.

چمران یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که باید در راستای کنترل و کاهش آلودگی هوا در شهر تهران به انجام رسد را پیاده کردن طرح شهر الکترونیک عنوان کرد و گفت: شهر تهران باید به سمت شهر الکترونیک حرکت کند تا مردم برای پرداخت یک قبض و یا گرفتن امضا برای یک پرونده در شهری با این وضعیت آلودگی تردد نکنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که ما اصرار داریم حتی مردم برای طرح یک سوال هم به شهرداری نیایند، تأکید کرد: باید امکانی در شهر تهران مهیا شود که مردم پاسخ بسیاری از مسائل خود را آنلاین دریافت کنند.

منبع: موج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس