کد خبر 538639
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۶

توفان گرد و غبار در استان خوزستان که از روزشنبه آغاز شد و نوبت عصر مدارس 8 شهرستان این استان را در روز یکشنبه به تعطیلی کشاند، ستاد بحران خوزستان را واداشت تا در نشستی مدارس و ادارات استان را برای فردا دوشنبه نیز تعطیل اعلام کند.

به گزارش مشرق، احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در نشست ستاد بحران استان ، خواستار تامین چهار میلیارد ریال اعتبار تعمیر و نگهداری دستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان شد.

وی افزود: 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان فعال است که نیاز به اعتبار ویژه برای تعمیر و نگهداری این ایستگاه ها داریم.

وی گفت: سال گذشته هیچ اعتباری از سوی ستاد بحران برای آنها دریافت نکردیم و حتی هزینه اینترنت این ایستگاه ها را نمی توانیم بپردازیم.

وی افزود : ماهانه 30 میلیون ریال برای هزینه تعمیر و نگهداری این ایستگاه ها نیاز است و قرار بود پارسال برای این ایستگاه ها چهارمیلیارد ریال اختصاص یابد که این اعتبار هنوز محقق نشده است.

لاهیجان زاده با اشاره به مشکل اتصال اینترنت ایستگاه های پایش هوا در استان گفت: اینترنت این ایستگاه ها با وقوع گرد و غبار قطع می شود و در روزهای اخیر اینترنت 70 درصد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان قطع بود، این در حالی است که سرعت عمل در روزهای گرد و غباری بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: مشکل اینترنت این ایستگاه ها تنها با کشیدن چند متر سیم قابل حل است اما با وجود چندین بار مکاتبه در پنج شش ماه گذشته با شرکت مخابرات و واریز 300 میلیون ریال به حساب آنها این مشکل تا کنون برطرف نشده است.

لاهیجان زاده تصریح کرد: میزان آلودگی هوا دیروز در اهواز به 9هزار و 977 میکروگرم بر مترمکعب (66 برابر حد مجاز) و در آبادان به 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب رسید.

میزان گرد و غبار در هوای اهواز در ساعت 15 امروز نیز به یک هزار و 245 میکروگرم برمترمکعب (هشت برابر حدمجاز) رسید.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس