دبیرستادانتخابات کشور بابیان اینکه ۲۳ نفر از ۸۰۱ داوطلب انتخابات خبرگان تاکنون انصراف داده‌اندگفت:۷ نفر در استان تهران و۴ نفر در استان کردستان بیشترین انصرافی‌ها در انتخابات خبرگان بوده اند.

به گزارش مشرق، علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات در نشستی خبری با اشاره به ظرفیت‌های قانونی برای احقاق حقوق رد صلاحیت شدگان گفت: بعد از اینکه فردا بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس در هیات‌های نظارت به اتمام می‌رسد، کسانی که رد صلاحیت شده‌اند می‌توانند به شورای نگهبان مراجعه و به نتیجه بررسی صلاحیتشان اعتراض کنند.

وی افزود: ۲۰ روز شورای نگهبان فرصت دارد که مجددا صلاحیت کسانی که به رد صلاحیتشان اعتراض داشته‌اند را بررسی کند و پس از آن نیز مجددا کسانی که رد صلاحیت شده‌اند، ۷ روز مهلت دارند که به هیات‌های نظارت مراجعه و اعتراض کنند، لذا داوطلبان می‌توانند از این فرصت قانونی برای احقاق حق خود استفاده کنند.

دبیر ستاد انتخابات با بیان اینکه کلیه ملزومات مربوط به انتخابات اعم از چاپ تعرفه‌ها، مُهرها و صندوق‌های اخذ رای تهیه شده است، گفت: جدول زمانبندی به کلیه حوزه‌های انتخاباتی توزیع شده و هیچ مشکلی در روند اجرای انتخابات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۴۹۸ نفر در انتخابات مجلس انصراف داده‌اند، گفت: ۸۱۰ نفر در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شده‌اند که یک روال طبیعی و بسیار درستی در این هیات‌های اجرایی انجام گرفته است.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: بیشترین انصراف‌دهندگان به ترتیب از استان اصفهان با انصراف ۷۵ نفر، تهران با انصراف ۵۰ نفر و استان فارس با انصراف ۴۵ نفر بوده است.

پورعلی مطلق همچنین در مورد انتخابات خبرگان گفت: تا این لحظه ۲۳ نفر از ۸۱۰ نفر انصراف داده‌اند که استان تهران با انصراف ۷ نفر و کردستان با انصراف ۴ نفر در صدر قرار دارند.

وی با بیان اینکه اجرای مُرّ قانون انتخابات در دستور کار وزارت کشور است، گفت: تمام ملاک ما برای رد صلاحیت و یا تایید صلاحیت، قانون بوده است و لاغیر؛ لذا بر اساس توصیه نه کاندیدایی رد صلاحیت و نه کاندیدایی تایید صلاحیت شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس