کد خبر 520693
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۴

رئیس فراکسیون حزب چپ آلمان اعلام کرد که به منظور توقف عملیات هواپبماهای جاسوسی آواکس در ترکیه و مشارکت ارتش آلمان در عملیات ضد داعش در سوریه از این عملیات ها شکایت می کند.

به گزارش مشرق و به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "دیتمار بارتش"، رئیس فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان درباره نظامی شدن سیاست خارجی آلمان هشدار داده و اعلام کرد که حزبش علیه مشارکت ارتش آلمان در جنگ سوریه شکایت می کند.

 به این ترتیب فراکسیون چپ ها در پارلمان آلمان می خواهد عملیات هواپیماهای جاسوسی آواکس آلمان در ترکیه و مشارکت نظامی ارتش آلمان در عملیات ضد داعش در سوریه را از راه های قانونی متوقف کند.

 وی افزود: "سارا واگن کنشت" و من به فراکسیون حزب چپ پیشنهاد داده ایم که شکایتی علیه این عملیات ها تنظیم کنیم. واگن کنشت هم ریاست فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان را بر عهده دارد.

"دیتمار بارتش"، همچنین اعلام کرد که دولت آلمان حقوق اساسی پارلمان را نقض کرد زمانی که بدون موافقت پارلمان تنها در یک نوشته مدت کوتاهی قبل از کریسمس اعلام کرد که سربازان آلمانی را در هواپیماهای جاسوسی آواکس به ترکیه اعزام می کند.

ناتو می خواهد با توجه به جنگ سوریه حریم هوایی ترکیه را با هواپیماهای شناسایی آواکس مورد نظارت قرار دهد. در این هواپیماها همچنین نیروهای آلمانی حضور دارند. دولت آلمان تصویب این عملیات از طرف پارلمان را ضروری ندانست چرا که از دید دولت این خطر وجود ندارد که سربازان وارد یک درگیری شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس