کد خبر 515427
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

شبکه‌های خبر، مستند و دو سیما، مستندهایی را با موضوع فتنه روی آنتن بردند.

به گزارش مشرق، شبکه دو سیما هم‌زمان با سالگرد حماسه ۹ دی، اقدام به تولید و پخش ویژه برنامه‌ای کرده که طی سه شب، قبل از اخبار 20 و 30 روی آنتن می‌رود.

این برنامه «عبور از غبار» نام دارد و به روایت‌های مختلفی از حوادث سال 88 و حماسه 9 دی می‌پردازد. پخش این برنامه از شب گذشته آغاز شده و امشب در دومین قسمت آن، مهمانانی از سایر کشورهای منطقه و جهان اسلام چون لبنان، فلسطین و سوریه حضور خواهند یافت. خانواده شهیدان مدافع حرم که در جریان حوادث 88 فعال بوده‌اند، نیز روز پنج شنبه 9 دی در استودیو حضور خواهند داشت.

برنامه «عبور از غبار» به تهیه کنندگی محمد رضا ماندگاران و اجرای سید امیر جاوید از شبکه دو پخش می‌شود.

شبکه خبر سیما هم از شب گذشته پخش یک مستند جدید سه قسمتی را با موضوع واکاوی فتنه سال 88 آغاز کرده است. این برنامه ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امشب و فرداشب و تکرار آن ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه این روزها، پخش می‌شود.

همچنین شبکه مستند سیما نیز امشب ساعت 20 و 30 دقیقه یک فیلم مستند با عنوان «حماسه 9 دی» را پخش می‌کند.

بخش نخست مستند "بصيرت" کار جديد گروه مستند خبرگزاري صداوسيما، از شبکه های مختلف سیما پخش شد

مستند "بصيرت" در دو قسمت تهيه شده و در آن وقايع فرهنگي، اجتماعي و سياسي تاريخ انقلاب اسلامي بعد از ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران بازخواني شده است که به مناسبت "روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت" از شبکه هاي اول، سوم و خبر پخش مي شود.

تلاش دشمن براي فروپاشي نظام جمهوري اسلامي ايران با استفاده از جريان وابسته داخلي که تا سال 68 تابلوي آشکاري نداشته اند، تغيير تاکتيک دشمن از دشنام دهي صريح به سناريوي خوشبين سازي مردم و نخبگان، غفلت خواص در برابر توطئه چهره بزک شده دشمن و جريان نفوذي براي استحاله نظام از درون، انفعال نخبگان در برابر توطئه قتل عام فرهنگي و بي تفاوتي خواص به حاکم شدن روحيه تجمل گرايي و اشرافي گري و سکوت در قبال بروز پديده فساد مالي از محورهاي اين مستند است.

واکاوي سال هاي پرحادثه سياسي و فرهنگي کشور در نيمه دوم دهه 70 با نام توسعه مطبوعات و شتابزدگي و سياست بازي در فضاي رسانه اي، هدف قرار گرفتن دانشگاه از سوي افکار مسموم و برپايي فتنه 18 تير 78 به نام حمايت از دانشجو، از ديگر نکاتي است که در اين مستند به آنها پرداخته شده است.

بازخواني مستند و تصويري وقايع بعد از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري، غفلت از سناريوي دشمنان قسم خورده با القاء شبهه در  سلامت انتخابات و دامن زدن به شائبه تقلب در انتخابات و حاکم کردن فضاي احساسي به جاي فضاي عقلاني از بخش هاي ديگر اين مستند است.

در اين مستند هشدارها و نصايح مقام معظم رهبري به خواص و عوام در 20 سال منتهي به فتنه 88 ، تاکيد ايشان بر استفاده از سلاح "بصيرت" و "صبر" در حوادث فتنه گون و فضاي غبارآلود و تلاش خلف صالح خميني کبير براي بازگرداندن فريب خوردگان به کشتي نجات انقلاب ، نقش رهبري در مديريت بحران ها و تبعيت ميليون ها دلداده جريان حق از رهنمودهاي معظم له و خلق حماسه 9 دي از سوي مردم به عنوان تجلي ميثاق امت با ولايت به تصوير کشيده شده است .

استفاده از تصاوير پخش نشده و پژوهش اسنادي و تصويري از نقاط قوت مستند بصيرت به شمار مي آيد.


بخش قسمت نخست مستند بصیرت: 
{$sepehr_media_1315753_400_300}

دانلود
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
    0 0
    مشرق یه لطفی کن همه این مستندها رو برای دانلود بزار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس