فرزان عاشورزاده پر امیدترین تکواندوکار ایران برای کسب مدال طلا در المپیک ریو، در یک قدمی رسیدن به مدال طلای یازدهم خود پای دیوار پدیده کره ای بازماند تا چهارمین شکست ایرانی ها مقابل این قهرمان 21 ساله رقم بخورد.

گربه سیاه جدید تکواندو ایران چه کسی است؟گروه ورزشی مشرق - پدیده 19 ساله تکواندو جهان در گام آخر رقابت‌های امتیازی المپیک مکزیکوسیتی به یک کره ای باخت تا به مدال نقره رضایت دهد. البته سهمیه قطعی فرزان از یکسال قبل مسجل شده بود و این مسابقات که قهرمانان خوبی در آن حضور داشتند یک تورنمنت تدارکاتی مناسب برای فرزان محسوب می شد. (مبارزه عاشورزاده در فینال را اینجا ببینید)

اما "کیم هون تائه" چه کسی است که موفق شد سونامی تکواندو جهان را در فینال رقابت‌های گرندپریکس مکزیک 2-3 مغلوب کند؟

کیم هون تائه 21 ساله اولین بار با کسب مدال طلای مسابقات جهانی 2013 مکزیک پای به جغرافیای تکواندو دنیا گذاشت. کیم همان سال در منچستر به مدال نقره گرند پریکس انگلستان رسید. تائه پس از آن در اوزان 54 و 58 عنوان ریز و درشت دیگر بدست آورد تا اینکه در مکزیکو سیتی 2015 تعداد مدالهای خود را به عدد 12 رساند.

* گربه سیاه جدید تکواندو ایران
تائه اولین بار در مرحله پای فینال رقابت‌های گرند پریکس 2013 منچستر با یک تکواندوکار ایرانی روبرو شد. هون در منچستر هادی مستعان نایب قهرمان رقابت‌های جهانی مکزیک را با نتیجه قابل توجه 11-3 شکست داد.

هون در دومین برخورد ایرانی اش با فرزان عاشورزاده روبرو شد. این کره ای در مرحله ماقبل فینال گرند پریکس 2014 مکزیک به سونامی تکواندو دنیا 13-7 باخت. در واقع این اولین و آخرین شکست او برابر ایرانی ها به شمار می آید. کیم در یک چهارم نهایی رقابت‌های جهانی 2015 روسیه میلیمتری از سد محمد کاظمی جوان 11-10 عبور کرد تا در نهایت قهرمان جهان در وزن 54- شود.

گربه سیاه جدید تکواندو ایران کیست؟ +عکس و جدول عملکرد

تائه برابر کاظمی دچار زحمت فراوان شده بود چون در دو دیدار بعدی خود برای رسیدن به مدال طلا آسان از سد حریفان تایلندی و روس، 6-2 و 14- 7 گذشت.

با این حال شکست برابر این کره ای به عادت ایرانی ها تبدیل شد. کیم همین امسال در یک چهارم نهایی گرند پریکس منچستر امیر هادی پور تازه ملی پوش شده را 14 – 13 برد تا نشان دهد راه بردن از ایرانی ها را یاد گرفته است.

در نهایت هم فینال گرند پریکس مکزیک از راه رسید. آنجا که فرزان عاشورزاده برای دومین بار با کیم کره ای روبرو شد. تائه در دیدار مذکور حیله گرانه شکست سال 2014 خود برابر فرزان را 3-2 تلافی کرد تا هم خاطره بدش از مکزیک را فراموش کند و هم در پنجمین مبارزه اش برابر ایرانی ها به چهارمین پیروزی خود دست پیدا کند.

تائه در مکزیکو سیتی به دوازدهمین مدال خود دست پیدا کرد در حالی که عاشورزاده تکواندو ایران یک نقره به 10 طلا، یک نقره و یک برنز قبلی خود اضافه کرد.

گربه سیاه جدید تکواندو ایران کیست؟ +عکس و جدول عملکرد
در گرند پریکس 2015 مسکو، عاشورزاده طلا گرفت و کیم هون تائه به مقام سوم رسید

پیش از این استیون لوپز آمریکایی با شکست دادن چهره های سرشناسی از تکواندو ایران همچون بیژن مقانلو، هادی ساعی، علی تاجیک، وحید عبدالهی و یوسف کرمی طی 14-15 سال به گربه سیاه تکواندو ایران معروف شده بود تا اینکه تابوی استیون در نهایت با برتری قاطع یوسف کرمی برابر وی در رقابت‌های انتخابی المپیک لندن(باکو) شکسته شد.

حالا باید دید این کره ای جوان هم می تواند سال ها گربه سیاه ایرانی ها بماند یا فرزان در مسابقات آینده و شاید در المپیک انتقام خود را از او خواهد گرفت؟
جدول مدالی کیم هون تائه

شماره مدال

مسابقات

سال

مدال

1

جهانی مکزیک

2013

طلا

2

گرند پریکس مکزیک

2013

نقره

3

قهرمانی آسیا آستانه

2014

طلا

4

گرند پریکس سوژو چین

2014

طلا

5

بازیهای آسیایی اینچئون

2014

طلا

6

گرندپریکس مکزیک

2014

برنز

7

جهانی چلی بنیسک روسیه

2015

طلا

8

تورنمنت ملبورن

2015

طلا

9

گرند پریکس مسکو

2015

برنز

10

تورنمنت اندونزی

2015

طلا

11

گرندپریکس منچستر

2015

طلا

12

گرندپریکس مکزیک

2015

طلا


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    باید در این مدت سخت تمرین کند برای طلای المپیک
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    با سلام به همه عزیزان به نظر من بهترین درس در مبارزه با کره ای ها را باید از آخرین مبارزه هادی ساعی گرفت وقتی با خونسردی فاصله خودشو با حریف کره ای تنظیم می کرد و در فرصت های مناسب به او ضربه میزد نه رقص پای خاصی کرد و نه حرکت اضافه ای به فرزان عاشورزاده عزیز به عنوان یک مشتاق این ورزش توصیه می کنم که چندین بار مسابقه ایشان را تماشا بفرمایند و از حضور این استاد گرامی بهره ببرند
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۵
    0 0
    بزرگش نکنید بابا اسکندر مقدونی هم خودمون بزرگش کردیم.
  • عبدلی ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    0 0
    فرزان عاشورزاده حریف کره رادورمیزندشکست اودرالمپیک میباشد.توانایهای فرزان بالاترازاین حرفاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس