فرزان عاشورزاده در فینال گرند پریکس روسیه کارلوس ناوارو مکزیکی را 5-8 خجالت داد تا 40 امتیاز دیگر به اندوخته های المپیکی اش برای حضور در ریو 2016 اضافه کند.

سونامی ایرانی دریک قدمی طلای دهمگروه ورزشی مشرق - سونامی ایرانی تکواندو دنیا در روسیه با شیوه همیشگی خود یکی پس از دیگر رقبای خود را پشت سر گذاشت تا در فینال برای دومین بار مبارزه مقابل کارلوس والدز ناوارو مکزیکی را تجربه کند.

فرزان پیش تر در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جهانی سال 2015 با والدز روبرو شده بود. عاشورزاده در آن رقابتها پس از کسب سه پیروزی پی در پی این قهرمان مکزیکی را 9-2 مغلوب کرد تا خودش در راه مرحله پایانی مسابقات را در پیش بگیرد و والدز راه خانه اش را.

قابل تامل اینکه قهرمان نوجوانان جهان در سال 2010 همین چند روز قبل در تورنتو طلای پان آمریکن را هم به گردن آویخته بود و قصد داشت با روحیه ای مناسب انتقام شکست سال قبل را از سونامی ایرانی تکواندو جهان بگیرد اما مجال این کار را نیافت و 8-5 مغلوب نابغه نوجوان ایرانی شد.

* یک قدم تا دو رقمی شدن

و اما چند خطی هم از شرایط فعلی نفر اول رنکینگ فدراسیون جهانی بنویسیم که در دو سال اخیر به قدرت بی بدیل وزن 58- کیلوگرم دنیا تبدیل شده است.

فرزان عاشورزاده 18 ساله در دو سال اخیر پای به 10 میدان بین المللی معتبر گذاشته تا حاصل تلاشش حضور در فینال های ده گانه و کسب 9 مدال طلا باشد.

به عبارت ساده تر پدیده محجوب تکواندو ایران یک قدم دیگر تا دو رقمی شدن مدال‌های طلای خود فاصله دارد و این برای جوانی که تازه پای در جاده بزرگی گذاشته نویدبخش روزهای بهتری است و این امید می رود که با طلای المپیک 2016 ریودو ژانیرو ادامه یابد.

تمام فینال های سونامی در یک قاب

- قهرمانی آسیا(تاشکند 2014) طلا

- اوپن کره(2014) طلا

- گرند پریکس قزاقستان(آستانه 2014) نقره

- گرند پریکس انگلستان(منچستر 2014) طلا

- گرند پریکس مکزیک(کرتارو 2014) طلا

- اوپن فجیره(2015) طلا

- جام فجر ایران(2015) طلا

- اوپن هلند(آیندهوون 2015) طلا

- مسابقات جهانی روسیه(چلیا بینسک 2015) طلا

- گرند پریکس روسیه(مسکو 2015) طلا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    خدا حفظت کنه فرزان جان
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    به امید طلای المپیک ..... مشرق ممنون از اینکه هوای رشته های غیر فوتبال رو هم داری
  • مهماندار هواپیما ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    فرزان جان دعای خیر ملت ایران همراهت باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس