جنگ در سوریه دو گزینه را پیش روی مردم این کشور قرار داده است؛ یکی ماندن و جنگیدن و دیگری پناهندگی در کشورهای اروپایی. که در حال حاضر تنها راه برای پناهندگی، عبور از رودخانه‌ و یا کوه‌های ترکیه است. در حالی که مرزهای شمال سوریه در تصرف گروه‌های تروریستی است و این موضوع، خطر را برای آنان چند برابر می‌کند.

گروه بین الملل مشرق -  نقش ترکیه در بحران سوریه را نمی‌توان منکر شد و یا نادیده گرفت. از ابتدای آغاز بحران ، ترکیه در این خصوص نقش مشکوکی داشت، ازسودای ایجاد منطقه حائل و فرمانروایی در منطقه تا تجارت اعضای انسان و قاچاق پناهندگان سوری پیش رفت.

پناهندگان سوری از بیم جنگ و ترس از دست دادن جان شان مجبور شدند خانه‌های خود را ترک کنند و به سمت آینده نامعلوم حرکت کنند. روزانه تعداد بسیاری از مردم سوریه به هر نحو و طریقی به ترکیه پناهنده می‌شوند تا در ادامه بتوانند از ترکیه به کشورهای اروپایی راهی پیدا کنند. این جریان روز به روز افزایش می‌یابد و به تبع آن نیروهای امنیتی ترکیه مانع ورود آن‌ها به خاک این کشور شده‌اند و بارها شاهد آن بودیم که میان نیروهای امنیتی ترکیه و پناهندگان سوری درگیری رخ داده است

بیش‌تر مناطق مرزی بین سوریه و ترکیه تحت کنترل گروه‌های تروریستی است، در این حالت کسانی که به صورت رسمی و قانونی به سمت ترکیه میروند باید از مناطق خطرناک عبور کنند، اما پناهندگانی که مدارک کامل برای عبور ندارند یا حتی اگر مدارک کافی را داشته باشند از ترس گروه‌های تروریستی مجبور می‌شوند از نقاط مختلف مرزی به دور از گروه‌های تروریستی با هر وسیله‌ای به سمت ترکیه حرکت کنند.

دو راه برای عبور پناهندگان وجود دارد. یک راه از سمت رودخانه "عاصی" که با استفاده از قایق مخصوص از آن عبور می‌کنند . راه دوم این است که از طریق کوه‌ها و بیابانها به سمت مررزهای ترکیه حرکت می‌کنند. بسیاری از افراد مرز نشین از این فرصت استفاده می‌کنند و هزینه نسبتاً زیادی را از پناهندگان تقاضا می‌کنند تا آن‌ها را به ترکیه برسانند. بعد از این‌که از رودخانه میگذرند با هماهنگی یک وسیله نقلیه ترکیه آن‌ها را به نزدیکترین نقطه مرزی میرسانند.

فرار از سوریه به ترکیه //// در حال ویرایش

فرار از سوریه به ترکیه //// در حال ویرایش

فرار از سوریه به ترکیه //// در حال ویرایش

فرار از سوریه به ترکیه //// در حال ویرایش

فرار از سوریه به ترکیه //// در حال ویرایش

بسیاری از پناهندگان مجبور می‌شوند هزینه بالای این مراحل را قبول کنند و تمام این راه را با وجود ترس و استرس افتادن به دست تروریستها و یا نیروهای امنیتی ترکیه، را به جان بخرند و این راه سخت را انتخاب کنند.

 
{$sepehr_media_1231311_400_300}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    لعنت به ترکیه
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    بیچاره ها... و بیچاره تر مردم ایران که به زودی به همین روز میافتند
  • سرباز ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    ناشناس دوم تو الان هم بیچاره و آواره ای
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    ای حرام زاده بی شرف
  • محمد ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    داعشی سگ مرده باد
  • ایرانی ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    ترکیه تا چندی دیگر وارد جنگ داخلی بزرگی خواهد شد. در آن زمان خواهیم دید که چگونه مردم ترکیه بیچاره تر از مردم سوریه خواهند شد. ترکیه با حمایت از داعش آتشی را روشن کرد که دودش در چشم خودش خواهد رفت.
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه تو همین توهمات باش
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    فعلا بیچار و آواره تویی
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    اون کسی که فکر میکنه مردم ایران بیچاره میشن بشینه و ببینه....
  • حمید ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    ملتی که شهادت را افتخار میداند هیچ وقت به این سرنوشت گرفتار نخواهد شد
  • پسر ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    در روزهای نه چندان دور ترکیه هم همین روزها را خواهد دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس