کد خبر 491009
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: در قرارداد چهارساله که با بائرمن بسته‌ایم دیگر بحث المپیک نداریم.

به گزارش مشرق، محمود مشحون پس از عقد قرارداد 4 ساله با سرمربی آلمانی تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: با گرفتن مجوز از وزیر ورزش و جوانان مذاکرات خود را با درک بائرمن ادامه دادیم، با وجود حرف و حدیث‌ها به این جمع‌بندی رسیدیم که ساختار بسکتبال را تغییر دهیم و بهترین کسی هم که از نظر کارشناسان برای رشد بسکتبال ما مناسب بود همین آقای بائرمن بود. مکاتبات مکرر با وی داشتیم و در نهایت امروز جلسه نهایی خود را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در کمال دوستی و صمیمیت به آنچه که شایسته بسکتبال ما و بائرمن بود رسیدیم. او پیشنهاد داشت که قرارداد دو ساله منعقد کنیم اما با توجه به جمع‌بندی‌ها و خواسته‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بهترین گزینه 4 سال بود تا از مینی‌بسکتبال تا بزرگسالان را به این مربی بسپاریم و او برای بسکتبال ما برنامه‌ریزی و اجرای خوبی داشته باشد.

رئیس فدراسیون بسکتبال عنوان کرد: بعد از بازگشت مجدد او به ایران جلسه‌ای را با کمیته فنی، مسئولین ذیربط و تمامی مربیان رده‌های پایه و بزرگسالان در اتاق فکر فدراسیون داشته باشیم و تصمیمات کلی را بایرمن اعلام کند. آموزش‌ها، کلاس‌های مربیگری و آنچه که نیاز است از او خواسته‌ایم که برای این چهار سال برنامه‌ریزی کند. با توجه به این برنامه گسترده که طراحی شده بود نمی‌توانستیم قرارداد یک ساله یا ده ماهه با وی داشته باشیم و این امکان‌پذیر نبود. از او خواستیم که برنامه 4 ساله بدهد و وقتی چهارساله بستیم دیگر بحث المپیک نداریم. بائرمن هدفش این نیست که گلخانه‌ای عمل کند بلکه برنامه‌اش این است که فنداسیون بسکتبال پایه‌ریزی کند و به موفقیت برسد.

مشحون در پاسخ به این سؤال که باشگاه شیمیدر هم خواهان جذب این مربی بود و چرا توافقی حاصل نشد، گفت: مالک این باشگاه همیشه تلاش داشت که به بسکتبال کمک کند و آکادمی خوبی را هم دایر کرده است، علاقه‌مند بود که برای تیم خود مربی خارجی داشته باشد و قرارمان این بود که اگر نتوانیم با بائرمن برای تیم‌های ملی به جمع‌بندی برسیم آنها با وی مذاکره کنند. پس از اینکه توافقی حاصل شد دیگر عملاً بحث شیمیدُر از دستور کار خارج شد.

وی در پاسخ به این سؤال که رقم قرارداد او چگونه خواهد بود، گفت: یکی از ویژگی‌های بایرمن این است که هیچگاه مبلغ قرارداد را در اولویت قرار نمی‌دهد. ما هنوز از دوره گذشته به وی بدهکاریم اما بعد از جام ملت‌های آسیا یک بار هم بابت طلبش با ما صحبتی نکرد. هر وقت هم صحبت از حقوق می‌شود می‌گوید در مورد پول حرف نزنید. من آمده‌ام که بسکتبال کار کنم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سؤال که نتیجه‌ای که از وی برای 4 سال آینده می‌خواهید چه چیزی است گفت: افق نتیجه‌نگری همیشه کار را عقب انداخته است اگر توان اجرایی خوب داشته باشید به نتیجه هم می‌رسید. اینکه عنوان می‌شود بسکتبال ما پشتوانه ندارد حرف بی‌منطقی است. ما در رده‌های جوانان و نوجوانان بازیکنان خوبی داریم.

وی عنوان کرد:‌ بائرمن گفت باید کار را به صورت نردبانی از 15 سال آغاز کنیم و به بالاتر برویم تا وقتی بازیکن به 25 سالگی رسید دیگر نخواهیم که شوت زدن یا پنالتی زدن را به او یاد بدهیم. او در تمامی رده‌ها نظارت خواهد داشت و مربیان با نظر او انتخاب می‌شوند.

مشحون در مورد اینکه آیا دستیاران بائرمن تغییر خواهند کرد یا خیر،‌ گفت: هنوز به آنجا نرسیده‌ایم اما طبیعی است که هرچه پروژه بزرگتر می‌شود مسئولیت ها بیشتر می‌شود و از افراد موجه‌تر و پرتوان‌تر استفاده خواهد شد.

وی در مورد اینکه حقوق وی چگونه تأمین خواهد شد و آیا اسپانسر پرداخت می‌کند یا خیر،‌ گفت: به هر حال ما این مربی را جذب کرده‌ایم و به هر طریقی شده باید حقوقش را بدهیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس