کد خبر 482410
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲

دولت بوداپست آخرین راه ورود پناهجویان به مجارستان را مسدود کرد و رسیدن اتباع خارجی به اتحادیه اروپا را به طی کردن مراحل قانونی منوط دانست.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، مجارستان که از آغاز بحران مهاجرت تا کنون همواره به سوء رفتار با پناهجویان شهره بوده است، در تازه ترین اقدام مرزهای خود را به روی کرواسی به عنوان تنها راه باقی مانده برای ورود پناهجویان به کشور بست.

در همین راستا، دولت بوداپست بیانیه ای را به این مضمون صادر کرد که رسیدن به کشورهای اتحادیه اروپا از این پس تنها با استناد به طرق قانونی و عبور از مرزهای حوزه شنگن امکان پذیر است اما تردد از مرزهایی که در تعریف رسمی این محدوده گنجانده نشده و به واسطه عناصر طبیعت نظیر رودخانه و کوه مشخص می شوند، غیر قانونی است.

ناگفته نماند که دولت بوداپست ماه گذشته نیز مرزهای خود را به روی صربستان به عنوان اصلی ترین راه ورود به مجارستان بست و به همین دلیل سیل پناهجویان مجبور شد تا برای رسیدن به اتریش به عنوان نخستین دروازه اروپای غربی به عنوان مسیر جایگزین از صربستان وارد کرواسی شود. اما به هر حال مهاجرین باید پس از پیمودن طول کرواسی باز هم از یک بریدگی مرزی کوتاه وارد مجارستان شده و بعد راه خود را به سمت اتریش باز کنند.

تصمیم اخیر مجارستان به بستن مرز خود با کرواسی در حالی اعلام شد که طی روزهای گذشته دولت بوداپست افزون بر استقرار نیروهای مرزی بیشتر برای جلوگیری از ورود مهاجرین آواره، دادگاه های سیاری را در مرز خود ایجاد کرده و پناهجویان را بلافاصله پس از محاکمه از این کشور به صربستان اخراج می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس