کد خبر 481472
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

نایب‌رئیس فدراسیون جودو گفت: کسانی که در برگزاری مسابقات کوراش سنگ‌اندازی کردند را به خدا واگذار می‌کنم.

به گزارش مشرق، آرش میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون جودو در خصوص عملکرد تیم نوجوان و جوانان جودو در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: واقعا نتایج تیم های پایه جودو جریان خون تازه‌ای در رگ‌های جودو ایران به راه انداخت . در این دو، سه سال اخیر برای این بچه‌ها زحمت زیادی کشیده شده بود و هنوز هم ثمره آن به طور کامل به بار ننشسته است اما این افتخارات نتایج زحمات چندین سال اخیر بود . بچه‌های جوانان از رده نوجوانان آمده بودند و بچه‌های نوجوانان از سرما‌یه‌گذاری رده‌های پایه به این رده رسیده بودند و من در تمام مصاحبه‌های اخیر هم اعلام کرده بودم تیم‌های بسیارخوبی در رده‌های پایه داریم.

وی ادامه داد: نیروهای خوبی در رده پایه داریم که یکدست هستند و نفرات دوم ما با نفرات اصلی فاصله بسیار کمی دارند و این نوید این را می‌دهد که اگر برنامه‌ریزی خوبی انجام گیرد تیم قوی در رده بزرگسالان داشته باشیم.

نایب رئیس فدراسیون درپاسخ به این سوال که  چه کاری باید صورت بگیرد که این نفرات روند صعودی خود را ادامه بدهند و در رده بزرگسالان هم نتایج خود را ادامه بدهند، گفت: ما با این مدال‌های دو سال اخیر نشان دادیم که در سطح آسیا عرضه اندام کردیم اما هنوز با رده جهانی فاصله داریم و این فاصله باید با جهانی هم کم شود و مستلزم این است که این بچه‌ها در این رده تدارکات خوبی ببیند و به تورنمنت‌های معتبر اعزام شوند.

وی ادامه داد: نوجوانان ما از سال گذشته تا امسال هیچ اعزامی را نداشتند و جوانان ما فقط یک اعزام داشتند و این مسائل باعث خواهد شد که این نفرات با ورزشکاری که در مسابقات جهانی شرکت می‌کند و مرتب در تورنمت‌ها معتبر حضور می‌یابد فاصله داشته باشد. ما باید با برنامه‌ریزی خوب این فاصله با مسابقات جهانی را هم برطرف کنیم.

 

میراسماعیلی در خصوص برگزاری مسابقات جهانی کوراش در لرستان عنوان کرد: همه کارها در حال حاضر مرتب و منظم انجام می‌شود و کمیته‌های برگزاری این مسابقات تشکیل شده است. در استان جنب و جوش خوبی در حال حاضر به راه افتاده است و کمیته‌ها بصورت تخصصی کار اسکان، تغذیه، حمل و نقل را به طور مرتب انجام می‌دهند. در تهران هم به دنبال انجام کارهای ارسال ویزا هستیم و کم‌کم تب و تاب این مسابقات را خواهیم داشت.

نایب رئیس فدراسیون جودو در خصوص مشکلات مالی که گفته می‌شد در برگزاری این مسابقات وجود دارد، گفت: مشکلات مالی همیشه وجود دارد اما تمام مسئولین استان لرستان پای کار آمدند و من باید به عنوان یک کوچکتر از آنها تشکر کنم. استاندار، معاونین استاندار و مدیران ستادی ارگان‌ها هر کدام یک بخش کار را گرفته‌اند تا میزبانی به خوبی انجام شود . در حال حاضر فقط مشکلاتی در تهران داریم و امیدوارم فدراسیون همکاری لازم را انجام بدهد.

میراسماعیلی در خصوص تعداد کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات اظهار داشت: تا الان برای  18 تا 20 کشور مدارک ارسال کردیم اما در کنگره تعداد کشورها بیشتر است. در حال حاضر 150 ورزشکار از 20 کشور به لرستان می‌آیند و امکان اضافه شدن کشورها در روزهای آینده وجود دارد. در کنگره هم 38 نفر از مسئولان فدراسیون جهانی حضور خواهند داشت که شامل رئیس، نایب رئیس و دبیر فدراسیون جهانی است . ما 13 آبان‌ماه برگزاری کنگره را خواهیم داشت و روزهای 14 و 15 مسابقات را برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته در این مدت بی‌مهری‌های زیادی به من شد و واقعا برای این میزبانی اذیت شدم. همه کسانی را که در برگزاری این مسابقات سنگ‌اندازی کردند را به خدا واگذار می‌کنم . من دوست داشتم کاری برای کشورم انجام بدهم و این کار اصلا شخصی نبود. دوست داشتم کاری برای کشورم و زادگاهم انجام بدهم و فقط مسابقات در کلان شهرها برگزار نشود و برخی استان‌ها که نماد کشورمان هستند در بخش تفریحی، فرهنگی و گردشگری به دنیا شناخته شوند.

وی عنوان کرد: متاسفانه خیلی‌ها در فدراسیون هم من را برای برگزاری این مسابقات اذیت کردند و واقعا جای گله دارد. انشاالله به موقع صحبت‌هایم را انجام خواهم داد. نمی‌خواستم قبل از برگزاری مسابقات جوانان و نوجوانان قهرمانی آسیا حاشیه‌ای برای تیم ایجاد شود و دوست داشتم تیم در آرامش به مسابقات اعزام شود. تمام سختی‌ها را تحمل کردم اما بعد از برگزاری مسابقات کوراش خیلی مسائل را مطرح خواهم کرد تا مردم کشورمان بفهمند نیت خیلی‌ها خیر نیست.

نایب رئیس فدراسیون جودو در خصوص صحبت‌هایی که مبنی بر پروژه حذف میراسماعیلی از جودو مطرح شده است، گفت: من هرجا که باشم نیاز به پروژه حذف شدن ندارم. من فکر می‌کنم دینی بر گردن جودو ایران دارم و با مدال‌هایی که کسب کردم بخشی از دینم را ادا کردم. در طول این مدت هم برای جوانان و نوجوانان شبانه‌روز زحمت کشیدم و هرکسی هم که می‌خواهد، می‌تواند نتایج اخیر تیم‌های پایه را به نام خود ثبت کند، چرا که برای من این مسائل اهمیت ندارد و برای من فقط موفقیت جودو ایران  اهمیت دارد. میراسماعیلی چه پست داشته باشد و چه نداشته باشد هم می‌تواند به جودو خدمت کند و نیازی به پروژه حذف شدن ندارد.

میراسماعیلی در خصوص اختلافاتش با رئیس فدراسیون جودو عنوان کرد : اختلاف که هست و نباید این اختلاف را کتمان کرد. این اختلاف هم اختلاف سلیقه‌ای است و برای جودو است. من در این مدت تفکرات حرفه‌ای داشتم و معتقد بودم اگر تیمم قرار است به مسابقات اعزام شود خوابگاه خوب، لباس خوب ، تدارکات مناسب داشته باشد و در کنار آن کادر فنی مجرب، پزشک خوب و دکتر تغذیه  در کنارش داشته باشد. واقعا ما در خوابگاهی بچه ها را نخوابانیم که بچه‌های خود را نمی‌خوابانیم و تغذیه نامناسبی به آنها ندهیم که نتوانیم پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: همه این مسائل در قهرمانی تاثیرگذار است و اگر نتوانیم حرفه‌ای نگاه کنیم قطعا حرفه‌ای هم نتیجه نخواهیم گرفت. بچه‌های ما در دو دوره اخیر با امکانات پیکان به جنگ بنز رفتند و با یک تدارک کم و شرایط بد بچه‌ها را فرستادیم. ما حتی یک نصف روز هم بعد از مسابقات بچه‌ها را در آنجا نگه نداشتیم. مگر ما آنها را به اثیری برده بودیم که فردای برگزاری مسابقات آنها را بازگردانیم. اینها برای جودو ایران مناسب نبوده و من با این کارها مشکل داشتم . من در این مدت صورتم را با سیلی سرخ نگه داشتم و سعی کردم این بچه‌ها را به هر نحوی  راضی نگه دارم. خدا را شکر می‌کنم بچه ها با غیرتشان خوب نتیجه گرفتند و جای این را دارد بیشتر حمایت شوند.

میراسماعیلی خاطر نشان کرد: خیلی دوست دارم در این مدت آرامش بر جودو حکم فرما باشد و من برای جودو مشکل‌ساز نشوم اما متاسفانه خودشان خیلی آرامش را دوست ندارد و خودشان آرامش جودو را برهم می‌زنند. در طول این مدت هم سعی کردند مسائلی که خودشان مشکل‌ساز بودند را به گردن من بیاندازند اما قطعا جامعه جودو و ورزش ایران  باهوش‌تر از این حرف‌ها هستند.

نایب رئیس فدراسیون در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود بعد از برگزاری مسابقات کوراش استعفا خواهد داد، گفت: چون همیشه توانایی دارم هیچ‌وقت از هیچ جایی استعفا نمی‌دهم و دلیل آن نیز این است که به توانایی خودم شک ندارم. من نیازی به پست و جایگاه ندارم و هرلحظه آماده هستم من را برکنار کنند، چه از طرف وزارت ورزش که خط و خطوط‌هایی می‌رسد و حامیانی پشت این سناریو هستند و چه از داخل فدراسیون جودو، اما من با قدرت به کار ادامه می‌دهم  و نیاز به استعفا ندارم . هر زمانی تصمیم گرفتند می‌توانند آرش جودو را از جودو برکنار کنند.

وی ادامه داد: در این مدت دوست داشتند من را رودروی بزرگان جودو قرار بدهند که متاسفانه شاید به هدفشان هم رسیدند اما به نوعی سناریو چیز دیگری بود و کسان دیگری چرخاننده این مسئله بودند. خیلی از مسائل را سعی می‌کردند به روی من به عنوان سیبل بیاندازند.

میراسماعیلی در خصوص استفاده از درخشان و رضوی برای راحت‌تر کنار گذاشتن میراسماعیلی از فدراسیون گفت: خدمات درخشان را نباید کتمان کنیم و ما دوران طلایی در زمان ایشان داشتیم اما رضوی خدمات زیادی برای جودو انجام نداده است که بخواهیم صحبت کنیم. همه می‌توانند به جودو کمک کنند اما برخی افراد همیشه به دنبال این بودند از تیم خود استفاده کنند و از جودو به اسم خودشان استفاده کنند . ما باید به دنبال منافع ملی باشیم نه منافع شخصی که اگر در فدراسیون نبودیم دیگر به دنبال موفقیت جودو نباشیم. در این مدت من سعی کردم سکوت کنم و حرفی نزنم اما فکر می‌کنم سکوتم به نفع جامعه جودو نیست و نیاز به شفاف‌سازی در این مورد است. امیدوارم این صحبت‌ها تلنگری به برخی افراد باشد که بفهمند جودو برای میراسماعیلی و فرد خاص دیگری نیست و جودو برای کشورمان است و اگر کسی می‌خواهد کاری کنند به دنبال منافع ملی باشد و در این شرایط اوضاع خوبی را شاهد نبودیم.

نایب رئیس فدراسیون جودو در پاسخ به این سوال که با صحبت‌های شما بحث کناره‌گیری از مدیریت تیم‌های ملی که از طرف فدراسیون مطرح می‌شود به نظر خلاف واقع می‌رسد، گفت: من همیشه سعی می‌کنم همه وجودم را برای کار بگذارم و به سناریوی افراد کاری ندارم. جودو ایران به گردن من حق دارد و هرجا که بوده و باشم به دنبال خدمت هستم. چون توانایی خودم را می‌شناسم به دنبال استعفا دادن نیستم و سعی می‌کنم در هرجایگاهی به جودو خدمت کنم . در بحث کوراش هم به عنوان یک لر که باعث افتخارم است خدمتی به استانم بکنم و به نوعی باشد که برای منافع استانی و کشورم باشد و به چشم شخصی نگاه نکردم. چون نیازی به اسم و رسم آن دارم و به جز اینکه مورد این همه بی‌مهری و حمله و ترکش‌ها قرار گرفتم. برای من این باارزش است همه این نوجوانان و جوانان قبل از سفر با من تماس گرفتند و از من تشکر کردند و به نوعی قدردانی این‌ها برای من یک دنیا ارزش دارد.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس