کد خبر 473793
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه ستاد مبارزه با زمین خواری در سازمان جنگل‌ها با هدف شناسایی چالش‌ زمین‌خواری تشکیل شده گفت: 3 پرونده مهم در استان تهران در جلسه این ستاد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از اداره کل منابع طبیعی استان تهران، ناصر مقدسی قائم مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه جلسه مشترک ستاد مبارزه با زمین خواری سازمان جنگل ها و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: ستاد مبارزه با زمین خواری در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با هدف شناسایی آسیب ها و چالش ها و همچنین گلوگاه ها و نقاط ضعف درون و برون سازمانی برای مبارزه هوشمندانه با پدیده زمین خواری تشکیل شده است.

وی افزود: این ستاد پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در هفته منابع طبیعی سال گذشته تشکیل شد و جلسات مستمری تاکنون با حضور مدیران ارشد سازمان جنگل ها برگزار شده است.

وی از عزم و اراده جدی سازمان جنگل ها برای مبارزه با زمین خواری خبر داد و تصریح کرد: برای اجرائی نمودن منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص صیانت از انفال و برخورد با متصرفان و متخلفان به اراضی ملی این ستاد برای رسیدگی و واکاوی پرونده های مهم و همچنین بررسی منابع مالی، تجهیزات و نیروی انسانی در بخش های یگان حفاظت، ممیزی و مهندسی جلسات مشترکی را با ادارات کل منابع طبیعی استان ها برگزار خواهد کرد.

مقدسی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیتی که استان تهران و کلانشهر تهران از لحاظ تراکم جمعیتی و ارزش بالای زمین دارد نخستین جلسه مشترک این ستاد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران برگزار شد.

قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این که سه پرونده مهم و حائز اهمیت در سطح استان تهران در این جلسه مشترک مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت اظهار داشت: چنانچه پرونده ای در استان مورد رسیدگی قرار گیرد و به رسیدگی بیشتری نیاز باشد این ستاد موضوع را از طریق مراجع بالاتر پیگیری خواهد کرد.

وی افزود: برای مبارزه همه جانبه با پدیده زمین خواری تقویت تعامل و همکاری با قوه قضائیه و سایر دستگاه های مرتبط همچون راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ضروریات اجتناب ناپذیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس