باید دید آیا متولیان تراکتورسازی عامل بازگشت مجدد قطبی به ایران خواهند شد یا اینکه کارنامه نه‌چندان درخشان وی در سال‌های اخیر سبب می‌شود تصمیم دیگری از سوی تبریزی‌ها اتخاذ شود.

کارنامه نامزد جانشینی تونی در تراکتورسازی +جدول
گروه ورزشی مشرق - تراکتورسازی با تونی اولیویرای پرتغالی به پرسپولیس باخت تا پس از رفتن تونی به مرخصی در تعطیلات لیگ، شایعه حضور سرمربی جدید روی نیمکتش بلندتر از قبل به گوش برسد.

تیم پرمهره تونی در شرایطی طی هفت هفته فقط یک‌بار رنگ پیروزی را دیده که فصل پیش در ایستگاه هفت لیگ چهاردهم با رسول خطیبی دوم بود.

اینکه آیا اولیویرا در شرایط کنونی از سمت سرمربیگری تراکتورسازان برکنار خواهد شد یا خیر، پرسشی است که متولیان این باشگاه پرطرفدار پاسخگوی آن خواهند بود. اما گفته می‌شود یکی از آلترناتیوهای مرد پرتغالی افشین قطبی است. مردی که با قرمزها قهرمان هفتمین دوره لیگ‌برتر فوتبال ایران شد. از امیر قلعه نویی هم به عنوان گزینه دیگر نام برده می شود.

در ادامه به بررسی کارنامه افشین قطبی در چند سال اخیر پرداخته ایم:

* شکست برابر کره و بسته شدن پرونده ملی

قطبی با پرسپولیس 18پیروزی و 11تساوی به‌دست آورد تا در پایان هفته سی‌وچهارم لیگ هفتم، 59امتیاز بگیرد و قهرمان شود.

قطبی دوشنبه 11خردادماه سال1388 روی نیمکت تیم‌ملی ایران نشست تا بلکه در رده ملی هم شانس حضور در جام‌جهانی را به عنوان سرمربی پیدا کند.

دستیار پیشین گاس هیدینگ البته با شکست در یک‌چهارم‌نهایی جام‌ملت‌های آسیا(2011) برابر کره برای همیشه از نیمکت تیم‌ملی ایران دور شد.

قطبی طی 31دیدار با تیم‌ملی ما به 16پیروزی و هفت تساوی دست پیدا کرد و هشت مرتبه باخت تا پس از ثبت این کارنامه، راهی جی‌لیگ ژاپن و شیمیزواسپالس شود.

46برد، 46باخت

مردی که گفته می‌شود شاید سرمربی بعدی تراکتورسازان باشد، در سال‌های2011 تا 2014 این شانس را پیدا کرد که در 119دیدار روی نیمکت شیمیزواسپالس بنشیند.

افشین قطبی طی این دیدارها 46مرتبه طعم برد را چشید و دقیقا در همین تعداد بازی برابر رقبایش شکست خورد.

سرمربی پیشین پرسپولیس هرچه بیشتر روی نیمکت اسپالس نشست و تجربه‌اش افزایش پیدا کرد، تعداد باخت‌هایش هم بیشتر شد.

شیمیزو با قطبی در لیگ2011 ژاپن، 11مرتبه شکست را تجربه کرد و در نهایت دهم شد. فصل بعد تعداد باخت‌های قطبی و تیمش به عدد14 افزایش پیدا کرد و البته تیمش نهم شد.

سال2013 هم اسپالس 14بازی از 34دیدار فصل را باخت تا هم با قطبی رکورد باختش را جابه‌جا کند و هم به رتبه‌ای بهتر از نهم جدول دست پیدا نکند.

این مربی با اسپالس در فصل2014 جی‌لیگ هم طی 17هفته، هشت مرتبه برابر رقبا زانو زد تا بالاخره عذرش خواسته شود.

* تجربه در تیم گمنام کوراسائو

به گزارش مشرق، کارنامه نه‌چندان قابل‌ قبول امپراتور سابق قرمزها(لقبی که هواداران پرسپولیس به او داده بودند) بعد از جی‌لیگ کامل‌تر شد. قطبی پس از کنار گذاشته شدن از شیمیزو چند ماهی را بیکار بود تا اینکه قرار شد در کنار پاتریک کلایورت هلندی روی نیمکت یک تیم ملی عجیب و غریب بنشیند.

قطبی در دو دیدار مرحله پلی‌آف کونکاکاف در کنار پاتریک کلایورت تلاش کرد تا تیم‌ملی کوراسائو (یک جزیره در دریای کارائیب جنوبی) از سد السالوادور بگذرد. با این حال راه برای رسیدن به جام‌جهانی2018 روسیه بسته بود.

السالوادور نه‌چندان مطرح در قاره آمریکا در دو بازی رفت و برگشت با گل‌های لارین(12) و باریوس(9) تیم کلایورت و قطبی را شکست داد تا بخش دیگری از کارنامه افشین امپراتور کدر شود.

حال باید دید آیا متولیان تراکتورسازی عامل بازگشت مجدد این مربی به ایران خواهند شد یا اینکه کارنامه نه‌چندان درخشان قطبی در سال‌های اخیر سبب می‌شود تصمیم دیگری از سوی تبریزی‌ها اتخاذ شود.

عملکرد افشین قطبی شیمیزواسپالس(جی‌لیگ)

سال

تعداد بازی

برد

مساوی

باخت

گل زده

گل خورده

تفاضل

میانگین کسب امتیاز در هر بازی

امتیاز

رتبه در جدول

2011

34

11

12

11

42

51

9-

1.32

45

10

2012

34

14

7

13

39

40

1-

1.44

49

9

2013

34

15

5

14

48

57

9-

1.47

50

9

2014

17

6

3

8

21

24

3-

1.23

21

-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    بی انصافا شیمیزو یه تیم ضعیف ژاپنه
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    اگر این بیاد که تراکتور سقوط می کنه که!
  • محمد ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    فقط امیرپاشا یاشاسین امیر پاشا
  • مجید دبیر جغرافی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    چقدر ما ایرانی ها بیهوده خودزنی میکنیم . آخه با تیم خیلی ضعیف و گمنام ژاپنی ، همه اش نهم یا دهمه جدول بود . اونوقت شما میگین کارنامه بد ؟؟؟؟؟؟ نکنه توقع دارین با تیم شیمیزو بیاد تیم های درجه یک جوبیلو ایواتا و گامبا اوزاکا و اف سی توکیو و ..... رو ببره؟؟؟؟؟؟ بیایید منصف باشیم و قدر هموطنانمون رو بدونیم و خودمون کمک کنیم که جایگاه شون توی دنیا تثبیت بشه . دایی . نکونام . مهدوی کیا و ...کم نبود که حالا نوبت قطبیه ؟؟؟؟ اگه یه ذره همت داشتیم باید تا حالا امثال علی دایی ها رئیس ای اف سی می بودند نه مردان عربی که دنیا اسمشون رو توی فوتبال نشنیده و حالا به ما حکمرانی میکنن
  • تراکتوری ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    اگه بیاد سقوط تراکتورحتمی است قلعه نوعی بهتره قطبی پول پرسته،،،
  • مجید دبیر جغرافی ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    چقدر ما ایرانی ها بیهوده خودزنی میکنیم . آخه با تیم خیلی ضعیف و گمنام ژاپنی ، همه اش نهم یا دهمه جدول بود . اونوقت شما میگین کارنامه بد ؟؟؟؟؟؟ نکنه توقع دارین با تیم شیمیزو بیاد تیم های درجه یک جوبیلو ایواتا و گامبا اوزاکا و اف سی توکیو و ..... رو ببره؟؟؟؟؟؟ بیایید منصف باشیم و قدر هموطنانمون رو بدونیم و خودمون کمک کنیم که جایگاه شون توی دنیا تثبیت بشه . دایی . نکونام . مهدوی کیا و ...کم نبود که حالا نوبت قطبیه ؟؟؟؟ اگه یه ذره همت داشتیم باید تا حالا امثال علی دایی ها رئیس ای اف سی می بودند نه مردان عربی که دنیا اسمشون رو توی فوتبال نشنیده و حالا به ما حکمرانی میکنن
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    فقط توني
  • علی جعفری ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    دمت گرم بابا بهترین مربی هس .تو پرسپولیس همه کارنامه اش دیدن
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    شايد خطيبي گزينه بهتري از قلعه نوعي و قطبي باشه چون بخودش يك اذربايجانيه و غيرتمند
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    وقتی در مورد مربی خوب سال قبلتون نامردی شد باید به این روز ها فکر میشد.خطیبی عالی کار کرد اما.....
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    تونی والسلام
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    شیمیزو ضعیفه؟؟؟؟ شیمیزو تا همین چند سال قبل که قطبی بیاد مربیش بشه جزو بهترین تیمهای اسیا بود. تراکتوریا دیگه خواب ژنرال رو هم نمیبینید. اون زمان که علیهش شعار میدادید باید فکر اینجا رو میکردید. ژنرال با استقلال زمانی که میرفت اصفهان هواداران سپاهان مدام ازش قدردانی میکردن ولی تراکتوریا چی؟ سریع یادشون رفت همین ژنرال بود که برای اولین بار در تاربخ مدعیشون کرد.
  • شهرام ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    به عنوان یه آذری اولا متاسفم برای هوادارای که لجباز هستن و فقط میگن تونی دوما این کارنامه ی که شما زدی و مسخصا همش مربوط میشه به شیمیزو بهتر نبود حالا هم بزنی همین شیمیزو حالا تیم یکی مونده به آخر تو زاپنه ؟
  • جمشید ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    با معذرت میخواستم به طرفداران تراکتورسازی بگویم داداش بیایید واقع بین باشیم این مرد پرتغالی دیگر پیر شده با باخت تراکتور خودش هم خیلی معذب میشود تراکتور به یک مربی قدر و جوان نیاز دارد اجازه بدهید تونی دیگر بیش از اینها محبوبیت خود را از دست ندهد و همیشه از این مربی خاطره خوشی دربین طرفداران بماند من یقین دارم دیگر تونی برای تراکتور مثمر ثمر نخواهد بود .
  • ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    ربطی به تونی و ... نداره. تراکتور جایگاهش همینه بیشتر از این نیست. اگه دو فصل دوم شده به خاطر لطف فدراسیون بهش بود. تماشاچیان باقی تیمها کوچکترین حرفی میزدن تیمها رو محروم میکردن ولی اینا هر کاری دوست داشتن میکردن کسیم کاری باهاشون نداشت. خودشون فرهنگ استفاده از اینترنت و تلفن رو ندارن بقیه رو متهم میکنن که نتیجه رو اشتباهی گفتن بعد میریزن تو خیابون همه چیزو تخریب میکنن
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    شیمیزو تیم بدی بود؟ تا اونجایی که ما میدونیم هر سال جزو چهار تای اول لیگ قهرمانان اسیا بود تا اینکه قطبی مربیش شد.
  • یاسر ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    خوب مشخصه قلعه نویی میاد چون تراکتور چون تراکتور یه تیم که خدمت سربازی بازیکنان را شامل میشه از اننجایی هم که پسرقلعه نویی باید بره سربازی پدرش حاضره حتی پولم بده بیاد سرمربی تراکتور بشه ماگفتیم شما خواهید دید فکر کردید جرا اول قصل رفت ملوان ..... اره ملوان زیر بار پسر قلعه نویی نرفت و قلعه نویی هم قید ملوان را زد
  • مهرداد ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    تراکتور فقط علی دایی میخواد نه قلعه نویی یا قطبی رو بعدش در مورد بازیکنان هم باید گفت که چرا فقط بلدن غیر بومی بیارن
  • شایان ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    0 0
    افشین امپراطور افشین امپراطور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس