کد خبر 472349
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶

کمبود فضاي ذخيره‌سازي گوشي هوشمند، يکي از مشکلات رايجي است که بيشتر کاربران با آن دست و پنجه نرم مي‌کنند.

 به گزارش مشرق، ظاهر شدن هشدار کمبود فضای ذخیره سازی در تلفن هوشمند، به معني کمبود فضاي ذخيره‌سازي براي انواعي از فايل‌ها نظير تصاوير، موسيقي و وجود بي شمار مشکل هنگام به روز رساني نرم‌افزارها و سيستم‌عامل است.

يافتن نرم‌افزارهاي حجيم: اولين گام براي آزاد‌سازي فضاي ذخيره‌سازي گوشي، شناسايي حجيم‌ترين نرم‌افزارهاي موجود در گوشي هوشمند است. به اين منظور، در آخرين نسخه‌ سيستم‌عامل iOS، به بخش Settings برويد و گزينه‌هاي General و Usage and Manage Storage را به ترتيب لمس کنيد.

دراندرويد هم به بخش Settings سر بزنيد و عبارت Storage را لمس کنيد. کاربران اندرويدي مي‌توانند با لمس گزينه‌ Apps، فضاي اشغال شده را به تفکيک هر نرم‌افزار و به صورت جداگانه مشاهده کنند.قدم بعدي، بستگي به يافته‌هاي شما دارد. براي مثال، نرم‌افزارها و بازي‌هاي حجيم مي‌توانند به سادگي حذف شوند.

براي نرم‌افزارهاي ضروري نيز بايد اقدام به پاک‌سازي داده‌هاي اضافي نرم‌افزارها بدون حذف خود آن‌ها کنيد.

پاک سازي نرم‌افزارها: نرم‌افزارهاي گوشي هوشمند مقدار زيادي داده‌هاي اضافي را جمع آوري مي‌کنند.در برخي پخش کننده‌هاي موسيقي آنلاين ، با پاسخ به پرسش يک سوال ساده به وسيله‌ نرم‌افزار، مي‌توان دسترسي آفلاين به فهرست پخش را غير فعال کرد. در مورد مرورگر گوگل کروم، کاربر قادر به انتخاب گزينه‌هايي در حريم خصوصي در منوي نرم‌افزار، در هر2 سيستم‌عامل اندرويد و iOS است که مي‌تواند برخي فايل‌هاي موقت بيهوده را حذف کند.

براي پاک سازي جامع، به بخش Apps موجود دراندرويد برويدو با لمس نرم‌افزار مورد نظر، اقدام به حذف کش و داده‌هاي موقت مربوطه با لمس دکمه‌ Clear Date کنيد. در iOS هم، تقريبا با گزينه‌هاي داخل خود نرم‌افزارها مي‌توانيد پاک سازي را انجام دهيد يا اين که بايد اقدام به حذف کل نرم‌افزار کنيد.نرم‌افزارهاي بسيار زيادي مانند CCleaner ،The Cleaner و Clean Masterوجود دارند که به کاربران کمک مي‌کنند.

پشتيبان‌گيري از فايل‌هاي چند رسانه‌اي:فايل‌هاي چند رسانه‌اي مانند تصاوير، موسيقي و ويدئوها، متهم رديف اول اشغال کننده‌ فضاي ذخيره‌سازي گوشي‌ها هستند. در صورت امکان، چنين فايل‌هايي را از گوشي هوشمند به رايانه يا فضاي ابري منتقل کنيد.هر روشي که انتخاب مي‌کنيد، قبل از پاک کردن فايل‌هاي چند رسانه‌اي از حافظه‌ داخلي گوشي، حداقل 2 نسخه از آن‌ها را در2 مکان مختلف ذخيره‌سازي کنيد.

براي سيستم‌عامل موبايلي گوگل، انتخاب بديهي ما Google Photos است. تا زماني که گزينه‌ backup and sync در پيکربندي تنظيم‌ها فعال باشد، تمامي محتواي چند رسانه‌اي کاربر به صورت خودکار به فضاي ابري منتقل خواهد شد.براي حذف فايل، تنهااز گوشي اندرويدي و عدم حذف از فضاي ابري گوگل فوتو،بايد به منوي نرم‌افزار مربوطه مراجعه و پوشه‌ واقع در گوشي هوشمند را انتخاب کنيد. پس از انتخاب تصاوير مورد نظر، دکمه‌ منو (3نقطه‌ عمودي) را لمس کنيد و Delete device copy را بزنيد.

استفاده از آي‌کلود کمي گيج کننده‌تر است و به نظر نمي‌رسد که اپل فعلا اقدامي در مورد چگونگي پشتيبان ‌گيري از تصاوير و ويدئوها انجام دهد!

گزينه‌هاي ديگر: مي‌توانيد پيام‌هاي متني قديمي و چند رسانه‌اي را از دستگاه پاک کنيد. همچنين مي‌توانيد فايل‌هاي پشتيبان گيري شده‌ قديمي را در صورتي که هيچ نيازي به آن‌ها نداريد، حذف کنيد. پوشه‌ دانلود موجود در اندرويد، از ديگر مواردي است که مي‌توانيد بررسي کنيد.

گزينه‌ ريست کارخانه‌اي را هم فراموش نکنيد. اين گزينه، تمامي موارد اشاره شده را يکجا انجام مي‌دهد و دستگاه کاربر را مانند روز اول مي‌کند! مزيت اين گزينه داشتن فضاي ذخيره‌سازي به مراتب بيشتر و نکته‌ منفي آن از دست دادن همه‌ تنظيمات و فايل‌هايي است که احتمالا وجود آن‌ها براي کاربر ضروري است.انجام يک ريست با استفاده از گزينه‌ واقع در مسير Apps→ Backup & reset سيستم‌عامل اندرويد و موجود در مسير General→ Reset→ Erase All Content and Settings سيستم‌عامل iOS، نرم‌افزارهاي غير اساسي و داده‌هاي حجيم و موقت مربوط به نرم‌افزارهاي سيستمي دستگاه را حذف مي‌کند. قبل از ريست، از تهيه‌ نسخه‌ پشتيبان مطمئن شويد.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس