سرمربی تیم زیر 23ساله‌ها در لیست خود به دو بازیکن لیگ‌یکی، یک بازیکن بدون تیم و 20بازیکن شاغل در لیگ‌برتر توجه داشته است.

امیدهای ایران در غرب آسیا؛ از گلر سوم تیم لیگ‌یکی تا بازیکن بدون تیم
گروه ورزشی مشرق - محمد خاکپور برای حضور امیدها در مسابقات فوتبال قهرمانی غرب آسیا 23بازیکن را به اردوی آمادگی این تیم فراخواند.

سرمربی تیم زیر 23ساله‌ها در لیست خود به دو بازیکن لیگ‌یکی، یک بازیکن بدون تیم و 20بازیکن شاغل در لیگ‌برتر توجه داشته است.

در لیست خاکپور استقلال، نفت و تراکتورسازی با سه نماینده حضوری پررنگ‌تر از سایر تیم‌ها دارند. ضمن اینکه نفراتی چون علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی ترابی در لیست امیدهای مدنظر خاکپور قرار دارند اما به دلیل اهمیت بازی‌های تیم بزرگسالان در کنار کی‌روش حضور خواهند یافت.

بررسی عملکرد 23بازیکن دعوت‌شده به اردو نشان می‌دهد که برخی از آنها در لیگ‌برتر شرایط خوبی را پشت‌سر می‌گذرانند و برخی هم آسمان‌شان چندان آبی نیست.

استقلال و نفت 3تایی هستند

استقلالی‌ها در اردوی جدید امیدها روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی و محسن کریمی را دارند.
نفت هم امیرارسلان مطهری، رضا علیاری و محمد دانشگر را به تیم‌ خاکپور می‌دهد.

روزبه چشمی: هر پنج بازی آبی‌ها را کامل تجربه کرده است. روزبه فصل قبل هم 24بازی برای صبا انجام داد تا از باتجربه‌های تیم فعلی زیر 23سال ایران باشد.

محسن کریمی: این ساروی ریزنقش 20ساله است و هافبکی تاثیرگذار در برنامه‌های هجومی استقلال. محسن در دو بازی فصل وارد ترکیب اصلی‌ آبی‌ها شده و طی 218دقیقه، دو گل به استقلال اهواز(هفته چهارم) و گسترش(هفته ششم) زده است.

فرشید اسماعیلی: 21سال دارد و این شانس را داشته که تنها 12دقیقه برابر سیاه‌جامگان(هفته اول لیگ) به میدان بیاید.

امیرارسلان مطهری: در لیگ قهرمانان آسیا 11بازی برای نفت انجام داد و طی 556دقیقه، سه گل به الجیش قطر و الشباب عربستان(2) زد. ارسلان به دلیل مصدومیت از دقیقه36 دیدار با صبا(هفته دوم) شانس بازی برای نفت را از دست داد تا اینکه به‌تازگی دوباره شرایط ایده‌آل برای حضور در میدان را پیدا کرد.

رضا علیاری: این هافبک 21ساله با بلندی‌قامت 179سانتی‌متر هنوز در لیگ پانزدهم برای نفت به میدان نیامده است. با این حال در لیگ قهرمانان آسیا چهار مرتبه به فرمان منصوریان وارد زمین شده و طی 196دقیقه یک گل هم روی پاس مبعلی به الشباب عربستان(هفته چهارم) زده است.
محمد دانشگر: از فجرسپاسی به نفت آمده اما هنوز در لیگ پانزدهم شانس بازی نداشته است.

نوراللهی قرمزها برگشت

احمد نوراللهی: از کشف‌های فصل قبل پرسپولیس و علی دایی بود؛‌ یک هافبک دفاعی مستعد که از فولاد یزد دسته‌اولی به جمع قرمزها اضافه شد. این بازیکن در لیگ‌ چهاردهم 21مرتبه پیراهن پرسپولیس را پوشید در حالی که 17مرتبه وارد ترکیب اصلی شد. احمد یک گل هم به سایپا زد تا نقش تاثیرگذاری در تساوی 2-2 قرمزها با خودروسازان داشته باشد.

نوراللهی سه هفته اول لیگ پانزدهم را به دلیل مصدومیت کتف و عمل جراحی از دست داد اما از ابتدای هفته چهارم وارد ترکیب پرسپولیس شد تا 270دقیقه برابر ذوب‌آهن، فولاد و سایپا به میدان بیاید.

میلاد کمندانی: 21سال دارد و می‌گویند آینده درخشانی پیش راه اوست. میلاد در لیگ سیزدهم شش دقیقه و 30ثانیه برابر سپاهان و صبا پیراهن قرمز پوشید. در لیگ چهاردهم 90دقیقه برابر گسترش به میدان آمد و 30ثانیه داربی تهران را تجربه کرد.

این هافبک پرتلاش و بازیساز در لیگ جاری پنج ‌مرتبه وارد ترکیب پرسپولیس شده تا 100دقیقه شانس بازی داشته باشد.

میلاد 15دقیقه هم بازی برابر الهلال در لیگ قهرمانان آسیا را در کارنامه دارد؛ دیداری که در تهران به پیروزی یک بر صفر پرسپولیس منجر شد.

اصفهان 4+1

سهم دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن در تیم خاکپور چهار بازیکن است. به این نفرات باید محمدحسین مرادمند اصفهانی را هم اضافه کنیم که از سپاهان راهی پدیده شده است.

احسان پهلوان: هافبک 22ساله ذوب‌آهن در هر شش بازی فصل جدید وارد ترکیب اصلی تیمش شده است. احسان طی 527دقیقه یک گل زده، آن‌هم به استقلال در ایستگاه سوم رقابت‌ها.

صائب محبی: دیگر ذوب‌آهنی‌ امیدها که مثل احسان 22سال دارد. صائب 44دقیقه برابر پرسپولیس بازی کرده و 65دقیقه برابر استقلال اهواز.

علی کریمی: این سپاهانی 21ساله در دو سال اخیر پیشرفتی فوق‌العاده داشته است. علی در لیگ‌ سیزدهم 12مرتبه وارد ترکیب اصلی زردپوشان شد و در لیگ چهاردهم 16بار.

این هافبک تند و تیز در لیگ جاری شش بازی 90دقیقه‌ای برای تیم حسین فرکی انجام داده و یک گل سه‌امتیازی- در داربی اصفهان- به ذوب‌آهن(73) زده است.

حسین فاضلی: مهاجم تازه‌وارد سپاهانی‌ها 22سال دارد و هنوز شانسی برای نمایش توانایی‌هایش در لیگ‌برتر نداشته است.

محمدحسین مرادمند: مدافع 184سانتی‌متری سپاهان در لیگ چهاردهم بعد از اینکه هفت بازی برای زردپوشان نصف‌جهانی بازی کرد و یک گل به گسترش زد، ابتدای لیگ پانزدهم به پدیده پیوست.

محمدحسین این فصل در پنج بازی وارد ترکیب اصلی پدیده شد و 450دقیقه تلاش کرد تا یک گل هم به فولاد بزند؛ گلی که در دقیقه90 بازی با جنوبی‌ها درون دروازه علیرضا سلیمی رویید تا پدیده از شکست در ایستگاه دوم بازی‌ها بگریزد.

راه‌آهن2، تراکتوسازی3

برادران محمدی از راه‌آهن نماینده لکوموتیورانان در تیم‌ملی امید هستند. در مقابل تراکتورسازان سه نماینده در تیم خاکپور دارند. نفر اول محمدرضا اخباری دروازه‌بان تبریزی‌هاست و سهمیه دوم شاهین ثاقبی با خصوصیات تماما هجومی‌اش. و بالاخره نفر سوم علی عبدا...زاده است که از فولاد به تراکتورسازی آمده.

مهرداد محمدی: 21سال دارد و در هر شش بازی این فصل راه‌آهن انتخاب اول فرهاد کاظمی در فاز هجومی بوده است.

زدن چهار گل به فولاد، تراکتورسازی و صبا(2) عاملی شد برای گرفتن پنج امتیاز مستقیم توسط این بازیکن.

میلاد محمدی: برادر دوقلوی مهرداد هم در هر شش بازی فصل جدید وارد ترکیب اصلی راه‌آهن شد. این هافبک پرتلاش فصل پیش هم 25مرتبه انتخاب اول کادر فنی لکوموتیورانان بود.

محمدرضا اخباری: گلر فصل پیش سایپا مرد شماره یک تراکتورسازی است. این دروازه‌بان با سه کلین‌شیت و دریافت تنها سه گل در 540دقیقه از جمله بهترین‌های فصل بوده است.

شاهین ثاقبی: هافبک 22ساله متولد بندرانزلی در لیگ چهاردهم برای تراکتورسازی طی 23بازی، دو گل زد.

شاهین در فصل جدید طی چهار دیدار، 178دقیقه پیراهن تبریزی‌ها را بر تن کرد. این بازیکن در لیگ قهرمانان آسیا شش مرتبه وارد ترکیب اصلی تیم تونی شد تا در دقیقه77 بازی با الاهلی عربستان- روی پاس تیموریان- تراکتور را به گل برساند.

علی عبدا...زاده: بازیکن سرباز فصل قبل فولاد برای تیم تونی پنج بازی انجام داده، در حالی که سه مرتبه وارد ترکیب اصلی تبریزی‌ها شده است.

عابدزاده بدون تیم، شاگرد مطلق در انتظار

امیر عابدزاده: گلر فصل قبل راه‌آهن بدون تیم مانده است. با این حال خاکپور ترجیح داده پسر احمدرضا عابدزاده را به اردو دعوت کند. عابدزاده کوچک فصل پیش طی 9بازی و 776دقیقه، 12گل درون دروازه لکوموتیورانان دریافت کرد.

ایمان سلیمی: مدافع باکیفیتی است؛ این نظری است که مجید نامجومطلق سرمربی فصل پیش آلومینیوم هرمزگان در مورد سلیمی 19ساله می‌دهد.

ایمان برای گذراندن دوران مقدس خدمت سربازی‌اش راهی فجرسپاسی شده است هرچند که هنوز انتظار می‌کشد تا وارد ترکیب تیم کلانتری شود.

ماهان رحمانی: فصل پیش برای سایپا 222دقیقه بازی کرد اما در لیگ جدید فقط 30ثانیه شانس بازی پیدا کرد، آن‌هم برابر پرسپولیس در ایستگاه شش رقابت‌ها.

علی محسن‌زاده: گلر سوم خونه‌به‌خونه بابل باید روی نیمکت تیم‌ملی امید نقش ذخیره‌ محمدرضا اخباری را بازی کند.

محسن‌زاده در لیگ یک ذخیره حسین نایج و سیروس سنگچولی است که برای خونه‌به‌خونه به ترتیب پنج و یک بازی انجام داده‌اند.

علیرضا نقی‌زاده: هافبک سابق گسترش در لیگ پانزدهم به سیاه‌جامگان پیوست. نقی‌زاده این فصل در پنج بازی وارد ترکیب اصلی مشهدی‌ها شد و 483دقیقه بازی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس