کد خبر 468051
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: استفاده از نمک‌پاشی در سطح معابر با توجه به تصویب شورای شهر ممنوع شده است.

به گزارش مشرق، اقبال شاکری،عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره حذف نمک‌پاشی در سطح معابر با آغاز فصل پائیز اظهار داشت: در شورای شهر به تصویب رسیده است که با توجه به مضررات استفاده از نمک‌پاشی در سطح معابر از ماده جایگیزین آن استفاده شود.

وی ادامه داد: معاونت خدمات شهری نباید از نمک پاشی استفاده کند ولی به اینکه کلا نمک‌پاشی قطع شود به توافق نرسیده‌ایم و باید بخش کوچکی اگر چاره‌ای نباشد از نمک استفاده می‌شود.

شاکری یادآور شد: به طور کلی استفاده از نمک را با توجه به مشکلاتی که برای محیط زیست و خودروها ایجاد می‌کند ممنوع کرده‌ایم. 

گفتنی است،بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در شصت و دومین جلسه رسمی شورا در راستای کاهش تبعات زیست‌محیطی ناشی از استفاده نمک برای امحاء برف و یخ در معابر عمومی شهر تهران استفاده از نمک برای یخ زدایی خیابان ها و معابر شهر تهران ممنوع شده است. 

بر اساس این مصوبه شهرداری تهران موظف است با رعایت استانداردهای علمی و عملی، تدارکات و راه‌ کارهای برف‌زدایی با حداقل استفاده از نمک به مقتضای وضعیت و شاخص‌های آب و هوایی مناطق 22 گانه شهر تهران را معمول دارد و نسبت به تجهیز مناطق و نواحی شهرداری اقدام نماید.

پیش از این نیز محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرده بود که به دلیل آلودگی آبهای سطحی، خزان زودرس درختان، از بین رفتن فضای پیرامونی معابر، تخریب آسفالتها، خوردگی فلزات استفاده از نمک در برف روبی معابر ممنوع شده است و توصیه می شود که استفاده از نمک در فصل زمستان به حداقل برسد و به جای آن از فناوری روز و محصولات جایگزین نمک که امروزه در سراسر دنیا جایگزین نمک شده، استفاده کنند.

در حال حاضر بهترین فناوری در دنیا یخ زداها (CMA) هستند که بهترین آزمایش برای حل مشکل انباشت برف در خیابان ها و جاده ها از یک طرف و عدم آسیب رسانی به سازه های شهری و محیط زیست و گیاهان را پس داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس