کد خبر 465215
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

صدر اعظم آلمان در سخنانی در پارلمان کشورش توافق هسته‌ای ایران با غرب را از نقاط روشن در عرصه بین‌المللی در سال ۲۰۱۵ نامیده و همچنین بحران پناهندگان را چالشی برای اروپا ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه "تاگس اشپیگل" نوشت: "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در سخنانی در پارلمان آلمان به مسئله بحران پناهندگان پرداخته و بار دیگر با پناهندگی افراد از دلایل فقر مخالفت کرده و گفت: کسانی که به دلایل اقتصادی به سوی ما می آیند نمی توانند در کشور ما بمانند. بازگشت این پناهندگان باید با سرعت بیشتر از سابق انجام شود.

مرکل همچنین تصریح کرد که بحران پناهندگان یک چالش برای اروپا است. اگر اروپا در این راستا شکست بخورد ما یک عنصر اصلی اتحادیه اروپا که احترام به حقوق بشر است را از دست می دهیم. ما در این راستا مبارزه خواهیم کرد.

صدر اعظم آلمان همچنین مسئله پناهدگان را یک تکلیف ملی ارزیابی کرده و اعلام کرد که قواعد فعلی پناهندگان باید به صورت موقت مورد بازنگری قرار گرفته و لغو شود، فرآیندها باید بهبود یافته و تصمیمات در این باره باید سریعا گرفته شود. اگر ما این روند را به خوبی انجام دهیم فرصت هایی که به دست می آوریم بیشتر از خطرها خواهد بود.

مرکل همچنین حملات علیه محل اقامت پناهندگان و پناهجویان را اقدامی زشت و شرم آور دانسته و تصریح کرد که با تمام سختگیری های قانونی همچنین در اینترنت با چنین اقداماتی مقابله خواهد کرد.

صدراعظم آلمان همچنین تصریح است که ما نیازی نیست در این راستا یکدیگر را سرزنش کنیم، بلکه باید حال دست به دست هم دهیم و همه موانع مشخص (برای غلبه بر این بحران) را از سر راه برداریم. یک همزیستی صلح آمیز با انسان هایی که به آلمان می آِیند امکان پذیر است. ما می توانیم در پایان بالاخره برنده باشیم.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش به نقاط روشن سال 2015 در عرصه بین المللی اشاره کرده و توافق هسته ای با ایران را یکی از این نقاط روشن ارزیابی کرد.

وی افزود: برای بسیاری انسان ها سال 2015 تا به حال یک سال وحشتناک بوده است. تنها چند ساعت پرواز دورتر از آلمان جنگ، مرگ و ناامیدی حاکم است. از زمان جنگ جهانی دوم هرگز تا این اندازه پناهنده فراری وجود نداشته است. حدود 250 هزار نفر جان خود را در جنگ سوریه از دست دادند. حدود هفت میلیون آواره  از بخش های تحت نفوذ داعش در عراق و سوریه به وجود آمده است.

مرکل در بخش دیگری از سخنانش سیاست مالی کشورش را تمجید کرده و تاکید کرد که اقتصاد آلمان قدرتمند است. بازار کار آلمان قوی است و آلمان در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارد.

وی سیاست مالی و بودجه ای معقول دولت آلمان را علت مهم شرایط خوب فعلی کشورش ارزیابی کرده و گفت: وضعیت مالی متعادل و ریشه دار آلمان همچنین این مسئله را امکان پذیر می سازد که ما بتوانیم به چالش های جدید و ناگهانی واکنش نشان دهیم.

مرکل همچنین از اختصاص حدود شش میلیارد یور برای اقامت و حمایت از پناهندگان در سال آینده خبر داده و در عین حال گفت همچنان هنوز کارهای بسیاری باید انجام شود. این یک امتیاز و فرصت برای زندگی کردن خوب در شرایط دموکراتیک است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس