کد خبر 464700
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

محمدحسین لطیفی گفت:‌ تعریف از خود نباشد، فکر می‌کنم جزء معدود کارگردان‌هایی هستم که در این سال‌ها و در ایران کارهای مذهبی‌ای که دوست دارم و ساختم را مردم هم به خوبی دیده‌اند.

به گزارش مشرق، «محمدحسین لطیفی» کارگردان سریال «تنهایی لیلا» گفت:‌ محمد سرافراز حدود بیست سال در رسانه و بیشتر از آن در بخش برون مرزی رسانه کار کرده‌ و من نیز سابقه همکاری با ایشان را در کارنامه‌ام داشته‌ام و ایشان را به خوبی می‌شناسم. همچنین باید بگویم در زمینه ساخت «تنهایی لیلا» نیز به این دلیل که در واحد برون مرزی سازمان ساخته شده است، رئیس سازمان صدا و سیما اهمیت ویژه‌ای برای ما قائل شده‌اند.

وی در همین زمینه ادامه داد: قبل از تنهایی لیلا، قرار بود کاری را برای تلویزیون کارگردانی کنم،اما به دلیل شرایطی که در دوره قبل وجود داشت،‌ در همان روز های پایانی اسفند استعفایم را نوشتم و بیرون آمدم و دوستان آن کار را به کارگردان دیگری سپردند. حالم خوش نبود و احساس می کردم در این شرایط لزومی ندارد که من سریالی را بسازم. اما الان می دانم که چه دارم می سازم و برایم مهم است.

لطیفی تصریح کرد: تلویزیون در این سالها طبق یک سیاست کلی حرکت کرده و فکر نمی‌کنم مدیرانی که می‌آیند و می‌روند مشکل خاصی برای کار کردن داشته باشند.

این کارگردان از تجربه حضورش در سریال «صاحبدلان» و اینکه چرا دیگر آن فضا را تجربه نکرده است نیز گفت:‌ برای شکل‌گیری اثری شبیه «صاحبدلان» باید همه گزینه‌ها برای نتیجه خوب یک اثر هنری در کنار یکدیگر قرار گیرند. در آن زمان علیرضا طالب زاده با حال خوبی متن را نوشت و در کل اتفاقی بود که همه‌ با دلهایمان برای ساخت اثری مثل صاحبدلان آمده بودیم، دقیقا مثل فیلم «روز سوم».

 

وی ادامه داد:‌الان هم ساخت «تنهایی لیلا» برای من یک رجعت به سمت حال و هوای کارهای مذهبی است و تعریف از خود نباشد، فکر می‌کنم جزو معدود کارگردان‌هایی هستم که در این سالها و در ایران کارهای مذهبی که دوست دارم و ساختم را مردم هم به خوبی دیده‌اند. عموما در اغلب موارد برخی از دوستان در ساخت آثار مذهبی‌شان دچار غلو می‌شوند که مردم آن را پس می‌زنند.از این بابت خوشحالم که خداوند این توانایی را به من داده تا بتوانم فضای مذهبی زمان حال را همانطور که وجود دارد، به مردم نشان دهم و کمتر درگیر اغراق شوم.

کارگردان سریال «دودکش» بیان کرد:‌ اگر من می‌توانم سریال‌هایی نظیر «دودکش» و «فرار بزرگ» بسازم، در ژانر مذهبی هم می‌توانم اثری بسازم. اگر به گفته برخی من از معدود افرادی هستم که می‌توانم سریال‌های مذهبی خوبی بسازم، پس حیف است که از این ژانر دور شوم چراکه همیشه ساخت این دست سریال و فیلم‌ها را بسیار دوست دارم.

وی در قیاس آثار طنز و درام با حال و هوای مذهبی نیز گفت:‌ اغلب در دسته بندی کارهایم یا باید طنز جانانه بسازم و یا یک کاری در سبک «تنهایی لیلا» و «صاحبدلان». در سریال‌هایی نظیر صاحبدلان از بازخوردهای مردم حال خودم خوب می‌شود و در آثار طنز،حین ضبط حال خوبی دارم.

لطیفی درباره کار بعدی خود نیز بیان کرد:‌ بعد از پایان ساخت «تنهایی لیلا» همه خواسته‌ام از خداوند متعال این است که آن اتفاقی که می‌خواهم بیفتد و فیلم سینمایی سه اپیزوده‌ام که اتفاقا در ژانر دفاع مقدس هست را بسازم.

وی گفت: این اثر «مادر مادر مادر» نام دارد که خودم نویسندگی و کارگردانی آنرا عهده دار خواهم بود. «مادر مادر مادر» روایت نقش سه مادر در وسط میدان جنگ را نشان می‌دهد. البته مادر نه به این معنی که قرآن روی سر فرزندش می‌گیرد و جنازه او را تحویل می‌گیرد،بلکه به معنی مادر وسط میدان جنگ، و در روزهای اول جنگ.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس