کد خبر 464397
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به پارلمان پیشنهاد داد این کشور طی ۵ سال آینده ۲۰ هزار آواره سوری را پناه دهد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کامرون در سخنرانی خود در پارلمان گفت: پیشنهاد می کنم انگلیس ۲۰ هزار آواره سوری را در مدت زمان باقی مانده از عمر این پارلمان اسکان دهد و ما از طریق این اقدام به جهانیان نشان دهیم که در این کشور همبستگی فوق العاده ای وجود دارد.

کامرون این سخنرانی را چند روز پس از پیدا شدن جسد بی جان کودک سوری در ساحل ترکیه عنوان کرد. این در حالی است که دولت انگلیس اعلام کرده تنها پناهجویان ساکن اردوگاه های سازمان ملل را می پذیرد.

دولت انگلیس که به تازگی با گرفتن ژست انساندوستانه از پذیرش هزاران مهاجر جنگ زده از خاورمیانه خبر داده با اعلام این تصمیم بار دیگر انتقادها را متوجه خود کرده است. انگلیس که مدعی است در این چارچوب پذیرش حدود ۲۰ هزار پناهجو میسر می شود، تا کنون تنها ۲۱۶ پناهجو را پذیرفته است.

طبق این گزارش از ابتدای درگیری های سوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون کمتر از ۵ هزار آواره سوری موفق به گرفتن پناهندگی از انگلیس شده اند. طی این مدت میلیون ها زن و کودک سوری به دلیل خشونت های ناشی از جنگ آواره شده اند و شمار اندکی از آنها در اردوگاه های سازمان ملل در اردن و ترکیه به سر می برند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس