کد خبر 463881
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴

تیم ملی فوتبال هلند با قبول شکست برابر ترکیه، شانس رسیدن به یورو 2016 بصورت صعود مستقیم را از دست داد و تنها کورسوی امیدی برای سوم شدن در گروه خود و رفتن به پلی‌آف دارد.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های انتخابی یورو 2016 تیم ملی فوتبال هلند در ترکیه برابر تیم ملی این کشور به میدان رفت و با سه گل مغلوب شد. هلندی‌ها امیدوار بودند با پیروزی در این دیدار، همچنان شانس صعود مستقیم به یورو 2016 را حفظ ‏کنند اما شکست امشب، به رتبه چهارم گروه سقوط کردند و صعودشان از طریق دیدار پلی‌آف هم در هاله‌‏ای از ابهام قرار گرفت.‏

ترک‌ها بازی را بهتر شروع کردند و خیلی زود دروازه لاله‌های نارنجی بحران‌زده را باز کردند. در دقیقه هفتم بازی، اعوزهان اوژیاکوپ، روی یک پاس عالی از آردا توران با یک ضربه چیپ توپ را به درون دروازه فرستاد تا ترکیه در این بازی پیش بیافتد. در ادامه، بازیکنان هلند شروع به حملات همه‌جانبه بر روی دروازه ترک‌ها کردند اما آن‌ها در جلوی دروازه تیم میزبان، با استرس حاضر شده و همه توپ‌ها را از دست می‌دادند. توران در این دقایق بهترین بازیکن میدان بود و توانست خیلی خوب بازی را مدیریت کند.

در دقیقه 26، آردا توران با یک حرکت عالی روی اشتباه خط دفاعی هلند به ویژه دالی بلیند، با یک شوت عالی دروازه سیلسن را برای بار دوم گشود تا کار هلند سخت‌تر از پیش شود. در ادامه تلاش‌های هلند باز هم نتیجه نداد تا این دیدار با نتیجه 2-0 به سود ترکیه در نیمه اول به پایان برسد.

در نیمه دوم هلند برای زدن گل خیلی به آب و آتش زد. این تیم بارها تا آستانه گل زدن پیش رفت ولی بی‌دقتی شاگردان بلیند باعث شد تا این تیم به گل نرسد و در دقایق پایانی نیز آب سرد روی لاله‌های نارنجی ریخته شود. در دقیقه 85، روی پاس ارکین به داخل محوطه جریمه، بوراک ییلماز توانست با یک ضربه عالی گل سوم ترکیه را نیز به ثمر برساند تا اوضاع برای هلند بدتر نیز شود تا این دیدار با برتری سه بر صفر ترکیه برابر هلند به پایان برسد.

در دیگر دیدار این گروه تیم ملی جمهوری چک با غلبه بر لتونی و البته شکست دور از انتظار هلند توانست صعود خود به رقابت های یورو 2016 فرانسه را مسجل کند. سرانجام توانست با دو گل لیمبرسکی و داریدا در دقایق 13 و 25 در همان 45 دقیقه نخست خیال خود را از کسب پیروزی راحت کرده تا با وجود گل دقایق پایانی ژوزینس در دقیقه 73 با کسب این سه امتیاز و با توجه به شکست عجیب هلند برابر ترکیه صعود خود را به همراه تیم ملی ایسلند از به رقابت‌های یورو که تابستان آینده در فرانسه برگزار خواهد شد، قطعی کنند.

به این ترتیب تیم‌های چک و ایسلند از این گروه به طور مستقیم به یورو 2016 صعود کردند و از بین ترکیه و هلند نیز یک تیم به پلی‌آف خواهد رفت که تاکنون شانس ترکیه‌ای‌ها بیشتر است.

در دیگر گروه این رقابت‌ها نروژ با دو گل کرواسی را شکست داد و دیدار دو تیم مالت و آذربایجان با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس