وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که حل بحران سوریه با مشارکت روسیه می‌تواند به حل بحران پناه جویان در اروپا کمک کند.

 به گزارش مشرق، اسپوتنیک اعلام کرد: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به بحران پناه جویان در اروپا تاکید کرد که مشارکت روسیه در حل و فصل بحران سوریه می‌تواند به پایان دادن به مسئله پناه جویان در اروپا نیز پایان دهد.

جان کری در نشست خبری با عادل الجبیر همتای سعودی‌اش گفت: ما در وزارت خارجه آمریکا به سهم خود درحال تلاش و فکر کردن درباره راه‌های حل بحران پناه‌جویان هستیم اما یکی از کلیدی‌ترین مسائل در این زمینه حل بحران سوریه است.

وی با اشاره به لزوم مشارکت روسیه و عربستان در روند حل بحران سوریه، خواستار تلاش تمام طرف‌ها برای رسیدن به راه حل سیاسی شد.

از ماه ژانویه تا ژوئیه (تیر و مرداد)، ورود 340 هزار پناهجو در اروپا ثبت شده و این به معنای 175 درصد افزایش است. تنها در یک هفته 11 هزار نفر پناهجو به جزایر یونان وارد شدند و در همین زمان پنج هزارو پانصد پناهجو به ایتالیا و بین شش تا هفت هزار پناهجو از طریق بالکان وارد مجارستان شده اند.

بنابرگزارش کمیساریای عالی سازمان ملل از ژانویه سال جاری تاکنون بیش از 300 هزار نفر از راه دریای مدیترانه وارد اروپا شده‌اند و در این میان حدود 2500 پناهجو نیز در میانه این راه جانشان را از دست داده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس