کد خبر 462794
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵

هزاران پناهجو به تصمیم دولت مجارستان برای اسکان آنان در اردوگاه های آوارگان در این کشور اعتراض دارند.

اعتراض پناهجویان به وضعیت اردوگاه ها در مجارستان
به گزارش مشرق، یورو نیوز نوشت: هزاران پناهجو با سردادن شعار «اردوگاه نمی خواهیم» اعتراض خود را نسبت به تصمیم دولت مجارستان برای اسکان آنها در اردوگاه های بدون امکانات مناسب زندگی اعلام کردند. در حالی که دولت مجارستان اردوگاه های بیشتری را برای پناهجویان در نظر گرفته، صدها نفر از پناهجویان از این مکان ها فرار کرده اند.

بر این اساس در حدود دو هزار پناهجو روز پنج شنبه در ایستگاه راه آهن و اطراف آن شب را صبح کردند و صدها نفر دیگر از آنان پای پیاده به سوی اتریش به راه افتاده اند. یک پناهجوی سوری می گوید که اتحادیه اروپا همچنان با آنها بدرفتاری می کند و می خواهد که آنها در کامیون ها کشته شوند.

این در حالی است که کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای اسکان ۲۰۰ هزار پناهجو از اتحادیه اروپا درخواست سرپناه کرده و در عین حال از دولت مجارستان به دلیل دادن اطلاعات غلط به پناهجویان انتقاد کرده است. نماینده این نهاد در مجارستان می گوید: مردم می خواهند آگاه باشند، برای آن که درست تصمیم بگیرند، حق دارند بدانند کجا می روند و چه چیزی در انتظارشان است.

گفتنی است دولت مجارستان ۴ مکان را به عنوان اردوگاه های اصلی و چند مکان دیگر را به مرکز پذیرش پناهجویان اختصاص داده است. پلیس مجارستان می گوید ۲۳۰۰ پناهجو در اردوگاه روسکه مانده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس