کد خبر 462082
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

مهندس پور عطار روز گذشته به عنوان مدیر عامل جدید ایرالکو، اولين شرکت توليد كننده شمش هاي آلومينيوم در ایران معرفی شد.

مدیر عامل جدید ایرالکو معرفی شد
به گزارش مشرق، با حضور جمعی از مسئولین و مدیران سازمان ایمیدرو، اعضای هیات مدیره ایرالکو، معاونین و مشاورین استانداری مرکزی، مدیران  دستگاه های اجرایی استان و دیگر مسئولین استانی و کشوری مهندس مجید پور عطار به عنوان مدیر عامل ایرالکو معرفی شدند.

ایرالکو به عنوان اولين توليد كننده شمش هاي آلومينيوم در ايران ، در زميني به مساحت 232هكتار در كيلومتر 5 جاده اراك   تهران واقع گرديده است. موضوع تأسيس كارخانه ايرالكو در سال 1346 به تصويب هيأت دولت رسيد و اقدامات مربوط به نصب تأسيسات و ساختمان از سال 1347آغاز گرديد و در سال 1351 با دو خط توليد و ظرفيت 45000 تن در سال مورد بهره برداري قرار گرفت.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي و افزودن سه خط ديگر به پروسه توليد ، ظرفيت توليد آلومينيوم اوليه به 120000تن در سال رسيد كه شامل انواع شمشها به صورت تي بار ، هزار پوندي ، آلياژهاي ريخته گري ، بيلت ، اسلب و... مي باشد.

متعاقبا و به منظور رعايت مسائل زيست محيطي کلنگ احداث کارخانه توليد آلومينيوم با تکنولوژي 200 کيلو آمپر در سال 1381 به زمين زده شد و در سال 1386 به بهره برداري رسيد .

ظرفيت توليد شرکت آلومينيوم ايران در حال حاضر و با احتساب خروج خطوط 1 و 2 کارگاه قديم به 175000 تن در سال بالغ گرديده است .حدودا 11000 كارخانه و كارگاه با بيش از 250000 نفر در صنايع وابسته به آلومينيوم اشتغال دارند.

مهندس پور عطار  فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران و نائب رئیس انجمن مهندسین مواد و متالورژی ایران است که از آغاز تشکیل ایمیدرو به مدت ١٣ سال مدیر آلومینیوم و فلزات غیرآهنی و نیز مجری طرح های توسعه آلومینیوم و نیروگاهی بوده و در کارنامه خود عضویت هیات مدیره شرکت های مهم آلومینیوم در داخل و خارج از کشور و همچنین تدریس در دانشگاه را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس