کد خبر 460015
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

رئیس فدراسیون فوتبال گوام به هنگام بازدید از فدراسیون فوتبال ژاپن از چشم بادامی‌ها به خاطر تلاش و عزمی که برای گسترش فوتبال در پروژه 12 ساله داشتند تشکر کرد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که گوام در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه باتیم‌های بزرگی از جمله ایران در مرحله مقدماتی همگروه است و تیم ملی این کشور از امکانات کمپ تمرینی در اوزاکای ژاپن برای همین منظور استفاده می‌کند، فرصتی دست داد تا ریچارد لای، رئیس فدراسیون فوتبال گوام سری به فدراسیون فوتبال ژاپن زده و نظراتش را بیان کند.

وی به هنگام حضور در فدراسیون فوتبال ژاپن و تبادل نظر با همکارانش ژاپنی‌اش گفت: وقتی رئیس فدراسیون گوام شدم فکر می‌کردم فوتبال فقط 11 نفر هستند که یک تیم را تشکیل می‌دهند و مقابل 11 نفر دیگر بازی می‌کنند. آدم‌هایی که فقط دنبال توپ می‌دوند و لذت می‌برند، اما حالا وقتی با شونجی‌رو اوکانو، رئیس فدراسیون ژاپن ملاقات کردم، برداشتم نسبت به فوتبال تغییر کرد و حتی حس می‌کنم با وجود این شخص، حالا یک دوست واقعی در فوتبال دارم.

وی افزود: من در سال 2002 توسط فدراسیون فوتبال ژاپن به جام جهانی به عنوان مهمان دعوت شدم و اینجا توانستم به عنوان یک ناظر تجربیات تازه‌ای در فوتبال به دست بیاورم. حالا حس می‌کنم وظایف سنگین‌تری دارم. مأموریت من در فوتبال این است که کاری کنم فوتبال گوام بیشتر پیشرفت کند و مستحکم‌تر شود.

لای گفت: در این زمینه نهایت تلاش خود را کرده‌ام. حس می‌کنم روند پیشرفت تیم گوام همچنان ادامه دارد اما تیم ما به قابلیت‌هایی رسیده که می‌تواند صاحب نتیجه شود. امروزه گوام به شرایطی رسیدهاست که می‌تواند ترکمنستان و گوام را شکست دهد. این یک داستان تخیلی نیست. این نتیجه 12 سال کار سفت و سخت است که پیوسته ادامه پیدا کرده است.

رئیس فدراسیون گوام افزود: تیم ما لبریز از شور و هیجان است و خوشحال است که از حمایت کشوری مثل ژاپن برخوردار است تا به نتایج بهتری برسد. حالا ما باید تلاش کنیم تا به نتایج بهتری برسیم که از این نتایج مطلوب استفاده معنوی هم به فدراسیون ژاپن برسد.

لای گفت: رویای من این است که ما به جایگاهی برسیم که به همانند ژاپنی ها صاحب امکانات آموزشی خیلی قوی برای آموزش بازیکنان جوان‌مان باشیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس