کد خبر 454673
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

نخست‌وزیر عراق، روز دوشنبه تأکید کرد: از مسیر اصلاحاتی که آغاز کرده‌ایم، برنخواهیم گشت و این راه را با کمک ملت عراق ادامه خواهیم داد.

به گزارش مشرق، «سومریه‌نیوز»‌نوشت: دفتر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، روز دوشنبه در بیانیه‌ای، اعلام کرد العبادی، عصر امروز در دفترش با نیانا هیباشکووا» رئیس نمایندگانی اتحادیه اروپا در عراق دیدار کرد.

العبادی در این دیدار بر «ضرورت و کارآمدی وجود نمایندگی اتحادیه اروپا تأکید و خاطرنشان کرد هیچ بازگشتی از مسیر اصلاحاتی که آغاز کرده‌ایم، وجود ندارد. این راه را با کمک همه عراقی‌ها ادامه خواهیم داد و کشور را در مسیری درست پیش خواهیم برد.»

از سوی دیگر، هیباشکووا نیز «اقدامات العبادی در زمینه اصلاحات را ستود و آمادگی اتحادیه اروپا را برای کمک به عراق و انتقال تجربیات شماری از کشورهایی که شاهد تحولات سیاسی و اقتصادی در زمینه اصلاحات بوده‌اند را اعلام کرد.»

این مقام اروپایی بر «مداومت فعالیت این هیئت نمایندگی در ارائه کمک به دولت عراق در زمینه‌ای آموزش نیروهای امنیتی و خنثی کردن و بمب‌ها و مین‌های کار گذاشته شده» تأکید کرد.

براساس این گزارش، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، 9 آگوست جاری با اعلام برنامه اصلاحی جدید خود را که شامل کاهش تعداد مقامات عالی رتبه و محافظان، و لغو منصب معاونت رئیس جمهور و نخست‌وزیر می‌شد، اعلام کرد.

العبادی همچنین در ادامه برنامه اصلاحی خود، روز یکشنبه دستور حذف 11 پست دولتی و وزارتی را صادر کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس