کد خبر 451392
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶

با استفاده از این تکنولوژی شما می توانید صدای خود را در اینترنت به گوش جهان برسانید.

 به گزارش مشرق، پادپخش، انتشار مجموعه‌ای از پرونده‌های رسانه دیجیتال است که توزیع آن در اینترنت با استفاده از فید صورت می‌گیرد و توسط کاربران معمولا بر روی یک پخش‌کننده موسیقی دیجیتال قابل دریافت و پخش است. این روش ارائه محتوا در سال ۲۰۰۴ محبوبیت و گسترش یافت و گاه به آن رادیوی اینترنتی گفته می‌شود.

پادکست یکی از راه های بسیار مناسب برای انتقال اطلاعات به دیگران می باشد که طرفداران بسیاری هم دارد. این متد اطلاع رسانی در سال های اخیر همه گیر شده و بسیاری از بلاگ نویسان و خبرنگاران از این روش برای اطلاع رسانی‌های خود بهره می‌گیرند. ارسال پادکست تنها 5 تا 10 دقیقه زمان می‌برد و ابزار های مورد نیاز آن عبارت اند از: شما، ابزار ظبط صوت و دسترسی به اینترنت و صد البته تک موضوع داغ و جذاب.

تولید یک پادکست، چهار مرحله دارد. قبل از ضبط، ساخت پادکست، بار گذاری در اینترنت و کسب درآمد از پادکست‌ها. در این گزارش به مرحله قبل از ضبط می پردازیم. در این مرحله ما تصمیم می گیریم که چه موضوعی را انتخاب کنیم.

1- طبیعت پادکست خود را بشناسید

صدای خود را جهانی کنید

محتوای پادکست شما چیست؟ ابتدا آن را بر روی قطعه‌ای از کاغذ یادداشت کنید که  فراموش نکنید. با یک طرح کلی آغاز کنید. مثال‌های بیشماری در میان پادکست های موجود وجود دارد.

  • سایت Podcast.com پادکست ها را بر اساس موضوع دسته بندی می کند که شامل: طنز، اخبار، سلامت، ورزش،موسیقی و سیاست می‌شود.
  •  Mugglecast داستان و فیلم های هری پاتر را پوشش می‌دهد.
  •  The Word Nerds در مورد ریشه یابی لغات و دیگر مباحث زبان شناسی بحث می کند.
  •  Fantasy Football Minute یک پادکست در باره فوتبال و هواداران آن است.


به بعضی از معروف ترین پادکست‌ها گوش کنید و از گویش و نحوه نگارش آن برای پادکست خود نکته برداری کنید. اگر در پادکست خود می‌خواهید مصاحبه ای را انجام دهید، این کار به شما کمک بسیاری می‌کند.

2-تجهیزات خود را انتخاب کنید

صدای خود را جهانی کنید

تجهزیاتی که معمولا با آن ها پادکست‌ها ضبط می‌شوند عبارت اند از: میکروفون، میکسر و یک رایانه.به میکروفون تعبیه شده بر روی رایانه‌های خود یا لپ‌تاپ‌ها اکتفا کنید، معمولا کیفیت این میکروفون ها بسیار پایین است. برای شروع بهتر است از یک Headset که امکان حذف  Noise را دارد استفاده کنید. صدای Noise بر روی پادکست ها، شنوندگان را خسته می‌کند و احتمال گوش ندادن به ادامه آن را تقویت می‌کند.

پادکست شما به صورت Portable ظبط می‌شود یا در خانه؟ شاید بخواهید برای ضبط پادکست های خود از گوشی هوشمندتان استفاده کنید. اما ابزار پایه ای که نیاز دارید، میکروفون و ابزار ضبط صدا است. اما اگر از ورودی های مختلف صدا استفاده می کنید، حتما به یک میکسر صدا نیازمند خواهید شد.

3-نرم افزار خود را انتخاب کنید

صدای خود را جهانی کنید

  • اگر شما از مک استفاده می‌کنید، می‌توانید به صورت رایگان با Garageband کار نمایید. بسته های نرم افزاری رایگانی در اینترنت وجود دارند که می توان از آن ها بهره برد. بعضی از میکروفون ها و میکسر هایی که در بازار فروخته می شوند، نرم افزار رایگان ظبط صوت نیز دارند.
  • Industrial Audio Software که به iPodcast معروف است، یک برنامه تولید پادکست خوب برای شروع است. این برنامه از ابتدای ضبط تا انتها و آپلود آن به وسیله FTP به ما کمک می کند.
  • برنامه Audacity که این هم به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. این برنامه به سادگی قابل فهم و استفاده در ویندوز، مک و لینوکس است.
  • اگر با Adobe Audition می خواهید کار کنید، باید به صورت ماهانه لایسنس این برنامه را خریداری نمایید.

در این گزارش به مقدمه ای برای شروع ساخت پادکست پرداختیم، در گزارش های آینده به مراحل بعدی ساخت پادکست ها می پردازیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس