کد خبر 450101
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

طی هفته جاری شرکت ها بزرگ ترابری دریایی، حضور خود را در ایران با پهلوگیری کشتی‌های بزرگ کانتینری اعلام کردند.

به گزارش مشرق، با امضای توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 5+1، برخی از شرکت‌های حمل و نقل دریایی کشتی های خود را برای آغاز مجدد فعالیت به ایران گسیل دادند که طی هفته جاری برخی از این کشتی ها به ایران رسیدند.

ورود این کشتی های کانتینربر نشان دهنده عزم شرکت های بزرگ کشتیرانی برای ورود مجدد به بازار ایران است.

علی رغم این حقیقت که از سال 2012 و آغاز اعمال تحریم های شدید در صنعت حمل و نقل دریایی علیه ایران، کشور برای تأمین نیاز خود به ترابری دریایی بر توان داخلی تکیه کرده است، اما ورود این شرکت‌ها می‌تواند نفس تازه‌ای را به تجارت بین المللی ایران بدمد.

طی روزهای گذشته شرکت CMA CGM  فرانسه، سومین شرکت بزرگ کشتیرانی جهان، از تصمیم خود برای بازگشت به ایران در اوایل ماه آگوست خبر داده است.

بنا به اعلام یک شرکت رهگیری خطوط کشتیرانی، یکی از کشتی های شرکت CMA CGM در روز پنجشنبه در بندر عباس پهلوگرفته است.

از سوی دیگر شرکت تایوانی اورگرین، پنجمین شرکت کشتیرانی بزرگ جهان، اعلام کرده است که فعالیت خود را در ایران از سر گرفته است و اولین کشتی این شرکت روز چهارشنبه وارد بندر عباس شده است.

این شرکت تایوانی در شمار آخرین شرکت های بود که در سال 2013 آب های ایران را ترک کرد و در همین راستا اعلام کرده است که بازگشت به ایران می تواند افزایش تقاضای مصرف کننده در شرایط کنونی را پوشش دهد.

این بازگشت ها در حالی است که همچنان برخی از شخصیت های اروپایی و آمریکایی در کنار برخی دیگر از شرکت های کشتیرانی از روند چند ماهه لغو تحریم ها علیه ایران خبر داده اند و اعلام کرده اند که آغاز این فعالیت ها نیاز به لغو کامل تحریم های علیه ایران دارد.

در همین حال بزرگ ترین شرکت کشتیرانی کانتینری جهان، مائرسک، اعلام کرده است که این آمادگی را دارد تا با لغو کامل تحریم های علیه ایران به بازار کشور بازگردد.

از سوی دیگر مدیر شرکت بزرگ MSCT  در ماه جولای به تهران سفر کرد و در این سفر با مقامات تجاری و لجستیکی ایران دیدار داشت. این شرکت اعلام کرده است که نگاهی خوش‌بینانه به بازار ایران دارد.

موسسه تحقیقاتی BMI  اعلام کرده است بر اساس پیش بینی های صورت گرفته جابه جایی کانتینر در بندر عباس در سال 2015 با افزایش 6.7 درصدی به 1.7 میلیون TEUخواهد رسید.

بنا به گفته میشل برمن، یکی از کارشناسان BMI، علی رغم اینکه تا رسیدن بندرعباس به رکورد حجم مبادلاتی قبلی خود که در سال 2011 معادل 2.8 میلیون TEU به ثبت رسیده بود، فاصله زیادی باقی است ولی معتقدیم که شرایط روبه بهبود است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس