کد خبر 441384
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۹

منابع خبری غربی اعلام کردند : پس از توافق تاریخی ایران و شش قدرت جهانی در مورد برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، اتحادیه اروپا روز سه شنبه 23 تیرماه تحریم های ایران را به مدت شش ماه دیگر لغو کرد.

به گزارش مشرق، منابع خبری به نقل از خبرگزاری فرانسه افزود: در توافقی که پس از 18 روز مذاکره روز سه شنبه در وین حاصل شد، در نظر گرفته شده که در ازای محدود شدن فعالیت های هسته ای ایران تحریم های اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد لغو شوند.

هر چند در صورت بروز هر گونه تخلفی از سوی ایران در اجرای مفاد این توافق، تحریم های یاد شده به صورت خودکار و سریع دوباره به اجرا گذاشته خواهند شد.

شورای اروپا روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: به دنبال توافق روز 14 ژوییه در مورد برنامه هسته ای ایران، این شورا تعلیق اقدامات سختگیرانه و محدود کننده اتحادیه اروپا در قبال ایران را به مدت شش ماه تا 14 ژانویه 2016 تمدید کرد.

این بیانیه می افزاید: این تصمیم به اتحادیه اروپا امکان خواهد داد تا اقدامات لازم برای اجرای مفاد این توافق جامع را انجام دهد.

اتحادیه اروپا برای دادن فرصت بیشتر به ادامه مذاکرات هسته ای، تعلیق تحریم های ایران را چندین بار تمدید کرده است.

خبرگزاری اینترفکس نیز با انتشار این خبر یادآوری می کند که در مذاکرات نوامبر سال 2013 بین ایران و شش قدرت جهانی توافق شد که تا زمان ادامه مذاکرات، اتحادیه اروپا با هدف دادن مهلت بیشتر به گفت وگوها اجرای تحریم های مربوط به برنامه هسته ای ایران را معلق نگاه دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس