کد خبر 433802
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس ضمن تاکید بر ضرورت مبارزه با اندیشه مسموم افراط گرایی گفت که نشست اضطراری کابینه این کشور موسوم به 'کبری'، اواخر روز جمعه به منظور بررسی حملات تروریستی در فرانسه و تونس برگزار می شود .

به گزارش مشرق، کامرون در یک نشست خبری درحاشیه نشست سران اروپا دربروکسل، ضمن اعلام همبستگی با مردم فرانسه در ارتباط با حمله تروریستی به تاسیسات گاز این کشوردر نزدیکی لیون، گفت امیدوار است با دولت تونس نیز برای ابرازهمبستگی و تسلیت درخصوص تیراندازی درهتلی در این کشور که براساس آخرین گزارش ها، به کشته شدن دستکم 37 نفر از جمله برخی از اتباع انگلیس منجر شده است، صحبت کند.

نخست وزیر انگلیس گفت: این تهدیدی است که همه کشورها با آن مواجه هستند، و رویدادهایی که امروز در تونس و در فرانسه به وقوع پیوست، می تواند در هر جایی روی دهد. ما همگی با این تهدید روبرو هستیم.

وی افزود: کمیته اضطراری انگلیس اواخر روز جمعه نشست برگزار می شود تا اطمینان حاصل شود، همه تلاش خود را برای همکاری و هماهنگی با دیگر کشورها به کار می گیریم .

کامرون در این نشست خبری گفت: ما به یاد قربانیان اقدامات تروریستی امروز در تونس و فرانسه هستیم. من در کمیسیون اروپا با 'فرانسوا اولاند' رییس جمهور فرانسه گفت وگو کردم و همدردی و همبستگی خود را با مردم فرانسه در این شرایط زمانی اعلام کردیم.

وی افزود: ساعتی بعد هم با مقامات دولت تونس صحبت خواهم کرد. ما در مقابله با اهریمن تروریسم با آنها ابراز همدردی و همبستگی می کنیم. این تهدیدی است که متوجه همه است. اتفاق هایی که امروز در فرانسه و تونس رخ داد، می تواند در هر جای دیگری رخ بدهد. همه با چنین خطری مواجه هستیم.

نخست وزیر انگلیس اضافه کرد: جلسه ای فوق العاده در سطح وزرای اروپایی در بعد از ظهر امروز (شنبه ) تشکیل خواهد شد تا اطمینان حاصل شود هر کاری که می توانیم برای هماهنگ کردن اقدامات دراین زمینه انجام بدهیم و هر گونه اطلاعاتی که داریم برای مقابله با این تهدید در اختیارهم قرار بدهیم. ما هرکاری که بتوانیم برای کمک انجام خواهیم داد. اما انجام دادن این کار نیازمند هماهنگ کردن اقدامات در مبارزه و ظرفیت سازی برای مقابله با تروریسم است.

وی اضافه کرد: ما باید با منبع خطر مقابله کنیم، اعم از اینکه داعش در سوریه یا عراق باشد یا اینکه گروه های افراطی دیگری در سراسر جهان باشد. ما باید با این اندیشه مسموم افراط گرایی مقابله کنیم که این کار بیش از هر کار دیگری حائز اهمیت است.

کامرون گفت: این برداشت افراطی، ذهن جوانان بسیاری را به خودش جذب کرده است. ما باید با هر وسیله ای که می توانیم با این مساله مقابله کنیم. افرادی که این کارها را انجام می دهند گاهی مدعی می شوند که این کار را به نام اسلام انجام می دهند. این سخن درست نیست. اسلام دین صلح است.

وی افزود: آنها این کار را به نام ایدئولوژی تحریفی و انحراف آمیز انجام می دهند که باید با هر چیزی که داریم با آن مقابله کنیم. باید مسموم شدن مغزهای جوان در کشور ما و دیگر کشورهای اروپایی و سراسر جهان را متوقف کنیم.

به گزارش منابع انگلیسی، حمله تروریستی به یک کارخانه تاسیسات گاز در منطقه ایزر در استان رون آلپ، در جنوب شرق فرانسه دست کم یک کشته و چند زخمی برجای گذاشته است.

در حادثه تروریستی در هتل «امپریال مرحبا» در سواحل سوس تونس نیز که یک از شناخته شده ترین مناطق گردشگری این کشور شمرده می شود تاکنون دستکم 37 نفر کشته و 36 مجروج برجای گذاشته است.

برخی از گردشگران غربی از جمله گردشگران انگلیسی در میان افراد کشته و زخمی شده این حادثه تروریستی هستند.


منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
    0 0
    خدا میدونه چه خوابی برای تونس دیدن. احتمالا نیرو بفرستن یه تونس تا امنیت فرانسه تامین بشه!
  • افشین تهران ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    0 0
    چه عجب تازه فهمیدی.تازه خبر داریکه این وهابیها تربیت شده دوست عزیزتون هستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس