کد خبر 433766
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶

وزارت کشور و وزارت بهداشت تونس تعداد قربانیان حمله تروریستی روز جمعه به هتلی در تونس را 27 نفر اعلام کردند.

به گزارش مشرق، وزارت کشور و وزارت بهداشت تونس آمار قربانیان حمله تروریستی به هتلی در ایالت سیاحتی "سوسه" در ساحل شرقی این کشور را  27 هفت نفر اعلام کردند که در بین آنها چند خارجی دیده می شوند، همچنین در این حمله 12 نفر مجروح شدند.


"محمد علی العروی" سخنگوی رسمی وزارت کشور تونس به خبرگزاری فرانسه گفت، در این حمله 27 نفر کشته شده اند که تعداد گردشگر هم بین آنها وجود دارد.

وی اشاره ای به ملیت قربانیان نکرد.


هنده الشابی، یک مقام مسؤول در وزارت بهداشت در گفتگو با رادیو موزاییک اف ام  گفت این حمله 27 کشته و 12 مجروح بر جای گذاشته است که حال برخی از انها وخیم است.

سخنگوی رسمی وزارت کشور قبلا در گفتگو با تلوزیون دولتی آمار کشته شدگان را در حمله به هتل "امپریال مرحبا" در شهر "حمام" سوسه  19 نفر و آمار مجروحان را 6 نفر اعلام کرده بود.

وی در تشریح ماجرا گفت: دو یا چند نفر مهاجم از در پشتی هتل به داخل ساختمان نفوذ کرده و به روی گردشگران و دیگران مسافران هتل آتش گشودند... در این حمله خود مهاجم نیز کشته شد.

وی قبلا گفته دو هتل مورد حمله قرار گرفته اند نه یکی.

آمار قربانیان این  حمله تروریستی در تاریخ تونس بی سابقه است.

شایان ذکر است در 28 مارس گذشته نیز 21 گردشگر خارجی و یک مأمور اطلاعاتی تونس در حمله دو فرد مسلح به موزه مشهور باردو در شهر تونس پایتخت این کشور کشته شدند. مسئولیت این حمله را گروه تروریستی داعش به عهده گرفت.

گردشگری یکی از پایه های اصلی اقتصاد تونس است که برای 400 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است و هفت درصد از تولید ناخالص ملی کشور را شامل می شود. و بین 18 تا 20 درصد از درآمد سالانه کشور از ارزهای خارجی را تأمین می کند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس