کد خبر 431070
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

ارتش سوریه پیشرفت های چشمگیری را در شرق فرودگاه نظامی دیر الزور واقع در شمال شرق این کشور محقق کرده و تعدادی از مناطق را تحت کنترل خود درآورده است.

به گزارش مشرق، ارتش سوریه موفق شد تعدادی از مناطق در محله های «الحویقه» و «المریعیه» را که گروه تروریستی داعش آن را اشغال کرده بود، پس از نبردهای خونین و کشته و زخمی شدن ده ها داعشی، آزاد نماید و پیشرفت های محسوسی در شرق فرودگاه نظامی دیر الزور محقق کرده است.

ارتش سوریه همچنین به هدف قرار دادن مکان های تجمع عناصر داعش با استفاده از توپخانه سنگین و هواپیماهای جنگی در شهرک های الموحسن، الحمیدیه و الرصافه که حملات داعش علیه فرودگاه نظامی دیر الزور از این مناطق صورت می گیرد، ادامه می دهد و در همین راستا ارتش موفق شد تعدادی از مکان های اصلی تروریست ها را نابود کرده و 24 تروریست را از بین ببرد و به این ترتیب دامنه سیطره ارتش در اطراف فرودگاه استراتژیک که داعش از ماه ها پیش برای یورش به آن تلاش می کند، توسعه یابد.

در همین رابطه یک منبع نظامی از طراحی برای اجرای یک عملیات نظامی گسترده در دیر الزور خبر داد و گفت که هدف اصلی از این عملیات بازگشایی جاده دیر الزور –دمشق بود اما سیطره داعش بر منطقه «السخنه» واقع در حد فاصل شهر حمص و دیر الزور باعث توقف این عملیات شد.

وی اشاره کرد که تعداد زیادی از جوانان این شهر به صفوف ارتش برای جنگ علیه گروه تروریستی داعش پیوسته اند که این امر می تواند در توسعه فعالیت های ارتش در این منطقه موثر باشد.

بر اساس این گزارش، عناصر داعش نیز به محاصره این مناطق که در دیرالزور تحت کنترل ارتش سوریه درآمده است، ادامه می دهد و از ورود مواد غذایی و هر گونه کمک های انسانی به این مناطق که تعداد ساکنان آن بیش از 400 هزار نفر است، ممانعت می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس